محتوای سبز

محتوای سبز چیست؟

تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

تعداد بازدید : 980

نوشته شده توسط : کلیک یار

محتوای سبز چیست؟

محتوا سبز تا هدف

محتوای سبز چیست؟

محتواهایی که هر لحظه می‌تواند شما را با آخرین خصوصیات آن آشنا سازد، مانند درخت کاج یا درخت سرو و … دیگر گیاهانی که در چهار فصل سبز هستند و هر فردی می‌تواند هرگاه خواستند از آنها نهایت استفاده را بکنند را محتوای سبز می‌گویند، این نکته را باید در نظر داشته باشید که محتوای سبز در حوزه‌ی بازاریابی محتوا استفاده‌ی شایانی دارد و در تمام زمان‌ها می‌توان از آن محتوای مفید استفاده نمود، طبیعی است که این نوع محتواها تاریخ انقضا ندارد، به همین دلیل کاربران زیادی از این نوع محتواها بازدید به عمل می‌آورند، پس راز افزایش بازدید از این نوع محتواها به جهت نداشتن تاریخ انقضای آن می‌باشد، به عبارتی شما نمی‌توانید به قیمت انواع و اقسام کالاهای الکتریکی خانه و … محتوای سبز بگویید، چرا که هر لحظه قیمت آنها تغییر می‌کند، اما اگر از مشخصات فنی و مشخصات یک کالا که هنوز تولید آن متوقف نشده است و یا از آثار تاریخی مثل میدان نقش جهان اصفهان، مسجد عالی قاپو، مزار فردوسی در طوس و … می‌تواند محتوای سبز داشته باشد چرا که تغییر نمی‌کند.

خصوصیات محتوای سبز و محتوای رنگ‌های دیگر:

1- هر رنگی بستگی به نوع کسب و کارتان دارد

2- وب سایت‌های خبری به جهت داغ بودن خبر ارزش خاصی دارد، پس به رنگ سبز نمی‌تواند باشد

3- وب سایت‌هایی که در تمام زمان‌ها برای کاربرانش مفید است رنگش حتما سبز است

4- در کل محتواهایی که به زمان ربطی ندارد سبز می‌باشد.

5- در محتواهای سبز و رنگی تنوع وجود دارد، ولی در محتواهای رنگی تنوع بیشتر است.

 ویژگی‌های اصلی محتوای همیشه سبز

1- تاریخ انقضا ندارد.

2- همیشه خوانندگان را درگیر خود می‌کند.

3- به مرور زمان قدیمی نمی‌شود.

4- فارغ از اخبار روز یا فصل‌های سال خودنمایی می‌کند.

5- محتوای سبز درخت سبزی است که در تمام فصول برگ‌هایش سبز است.

* فرق میان محتوای سبز و موضوع سبز

ممکن است بعضی از موضوعات سبز باشند آن هم برای همیشه، اما به جهت اینکه مدام تغییر می‌کند نتوانیم محتوای سبز تولید بکنیم مثالی که در این رابطه می‌توان زد مانند مسابقات والیبال، فوتبال، پینگ پنگ و … که اگر چه سبز به نظر می‌رسد ولی به جهت اینکه تغییر می‌کند، نمی‌تواند سبز باشد، یا می‌توان بازار سکه را مثال زد که اگر چه سبز است ولی به جهت تغییرات لحظه به لحظه‌اش محتوای سبز شاملش نمی‌شود.

 فرق میان محتوای کمی سبز با محتوای همیشه سبز

مثلاً تولیدکنندگان کرم‌های آرایشی و بهداشتی تولید جدید خود را به بازار ارائه کرده‌اند، خب این تولید از آنجایی که خریدار خودش را دارد سبز است اما چون ممکن است تولید جدیدتری در آینده‌ی نزدیک بیاید کمی سبز می‌باشد و  اما همیشه سبز به مطالبی گفته می‌شود که دیگر تکرار نمی‌شود و همیشه با یک صورت خودنمایی می‌کند مانند گوشه‌های تاریخ هر کشور یا نکات بارز هر مکان، شهر و …

دلایل اهمیت محتوای سبز:

1- از طرف کاربران لینک بالایی به محتوای سبز داده می‌شود.

2- اگر می‌خواهید در بالای گوگل محتوای خود را بیشتر ببینید باید سبز باشد.

3- مخاطبان و کاربران جدیدی جذب محتوای سبز می‌شوند.

 لینک بالا از طرف کاربران به محتوای سبز

به جهت اینکه محتوای همیشه سبز ماندگاری است، ممکن است سایت‌های دیگر آن را برای خود ذخیره کنند تا بعد بتوانند روی آن مانورها دهند و وبلاگ نویسان دیگر نیز به شما لینک خواهند داد، البته این اشتیاق از آنجایی خود را نشان می‌دهد که مطالب شما از نظر محتوا ارزش بالایی داشته باشد و اینچنین است که بازدیدهای بیشتری را دریافت خواهید کرد، پس یکی از مهمترین کارهای شما، باید استخدام محتواسازان حرفه‌ای باشد، مشاوران کلیک یار در این زمینه شما را راهنما هستند.

 نقش محتوای سبز در توجه گوگل به آن محتوا

اعتماد گوگل به شما وقتی صورت می‌گیرد که کاربر مٌدام شما را انتخاب کند و این نکته برای گوگل مهم است، پس برای تولید محتوای سبز خود باید از افراد حرفه‌ای استفاده کنید و وقت بیشتری نیز در این زمینه بگذارید.

چون کاربران به دنبال محتوای سبز هستند و بیشتر به محتواهای شما رجوع می‌کنند و اگر محتوای شما غنی باشد تا سال‌ها می‌توانید جذابیت آن را حفظ کنید و در رٌتبه‌های بالای گوگل جای داشته باشید.

 محتوای سبز و جذب بیشتر کاربران:

1- محتوا جذاب باشد.

2- همیشه محتوا فعال باشد.

3- محتوا در تعامل کاربر باشد.

4- گاهی در آن هنرمندانه دست ببرید ولی ماهیت آن را تغییر ندهید.

5- بر روی وب سایت‌تان همیشه به چشم آید.

 سبز خوشرنگ

اگر کیفیت محتوای شما از هر نظر بالا باشد و نکته‌ی مهم‌تر این که اگر منحصر به فرد باشد و در سایت‌های دیگر مشاهده نشود و از نظر گرافیک، محتوا، نگارش و … مشکلی نداشته باشد به «سبز خوشرنگ» معروف است، بدیهی است هر چقدر چارچوب کار محتوایی شما استاندارد ندارد و بالا باشد جذابیت خاصی نیز به همراه خواهد داشت.

* چند ایده برای تولید محتوای سبز

1- آموزش بعضی از لوازم خانگی و کاربرد آن

2- آموزش مطالب خاص مربوط به کسب و کارتان

3- ارسال سئوالات کاربران همراه با جواب‌های خودتان

قبل از هرچیزی، فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید!
فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد