سوالا متداول

تبلیغ کنندگان

در تبلیغات کلیکی ( cost per click ) آنلاین فقط کسانی که به بیلبورد بزرگی که در مقابل آنها قرار گرفته است توجه می کنند و به آن علاقه ی خود را نشان می دهند و روی آن کلیک کرده اند هزینه پرداخت می کنند، به عبارتی تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیک کاربران متناسب است و طبیعی است که هر چه کلیک بیشتر صورت گیرد هزینه هم افزایش پیدا می کند۰

 کلیکی همسان

می دانید چه زمانی کاربران متوجه تبلیغاتی بودن مطالب مربوطه نمی شوند ؟ و آیا می دانید که در چه موقع کاربران کلیک کردن خود را بدون هر گونه جبهه گیری انجام می دهند ؟
زمانی این مهم به وقوع می پیوندد که تبلیغات همسان ( native ) به دلیل همسان شدن ظاهری و یکپارچگی با سایت های نمایش دهنده خود را نشان دهد۰

کلیکی محصول

مزیتی که این روش با دیگر روش ها دارد این است که محتوای آن بر اساس محبوبیت و به صورت خودکار و سابقه ی نمایش های پیشین و همچنین طبق آمار دقیق گزارش ها ساخته می شوند و این مزیتی است که کلیکی محصول نسبت به بنری و همسان دارد، سئوال این است که چگونه از این کمپین می توان استفاده نمود ؟
برای استفاده از کلیکی محصول ضروری است که تبلیغ کننده کد جاوااسکریپتی را به عنوان تگ در پنل خود قرار دهد تا به صورت خودکار و با استفاده از اطلاعات محصول مانند قیمت، تصویر و تخفیفی که بر آن اعمال شده است، محتوای ساخته شده را در سایت های نمایش دهنده ی کاربران مختلف نشان دهد۰

کلیکی بنری

برای آگاهی بیشتر از افزایش برند کاربران، تبلیغات کلیکی بنری بستر مناسبی جهت دیده شدن کسب و کار و برندسازی است۰
تبلیغات کلیکی بنری، تصویرهای متحرک و ثابتی را برای توجه بیشتر کاربران به همراه دارد و به همین جهت است که ساختار جذابی دارد۰
با توجه به این ساختار و مشخص بودن تبلیغاتی آن، بهتر است که برند شما در محتوای تبلیغ بنری ذکر شود و چون کلیک بنری از تصاویر ثابت و متحرک بهره می برد لذا شما می توانید از این تبلیغات به نفع برند خودتان استفاده کنید۰

کلیکی ریتارگتینگ

تبلیغات ریتارگتینگ درواقع نوعی همزیستی مجدد با مشتریانی است که به هر دلیلی سایت را ترک
کرده اند، به عبارتی می توان گفت از تبلیغات ریتارگتینگ در حالات بنری، محصول و همسان می توان استفاده ها کرد۰
برای مثال، چند روز پیش من بر روی لینک تلگرام بطور مستقیم با کلیک وارد صفحه ی دیدنی های مرجانی در آب های جزیزه ی کیش شدم و بدون ثبت نام از آن خارج شدم، اما امروز در سایت، انتخاب تبلیغ همان دیدنی های مرجانی جزیره ی کیش را به من نشان داد، درواقع ریتارگتینگ کاربری را که در نیمه راه مسیر را رها کرده است را با جذابیت خاص و با ترفندهای زیبای تبلیغاتی مجددا به ادامه ی همان مسیر دعوت می کند۰

پوش نوتیفیکیشن

شما می توانید با ارسال پوش نوتیفیکیشن و با استفاده از اطلاعات و گزارشی که کلیک یار در اختیارتان می گذارد کمپین خود را بهینه کنید و اطلاعات خوبی از عملکرد کاربران به دست آورید، درواقع شما با ارسال تبلیغات پوش نوتیفیکیشن توجه میلیون ها کاربر را نیز به سوی خود جلب کنید و پیام های هدفمند خود را به کاربران برسانید۰
این پیام ها می تواند آگاهی کاربران از برند را نیز شامل شود، همچنین می توانید افزایش فروش محصولات، نصب اپلیکیشن، افزایش ترافیک سایت و ۰۰۰ را نیز به همراه داشته باشید و از کمپین پوش هم استفاده کنید، ناگفته نماند که این کمپین در موبایل و دسکتاپ نیز می تواند برای مخاطبان بسیاری ارسال شود۰

جهت اطلاعات بیشتر می توانید روش های تبلیغات را در کلیک یار مطالعه کنید۰

هزینه ی پوش تبلیغاتی بر حسب تعداد دریافت نوتیف توسط کاربران ( delivery ) محاسبه می شود، البته به ازای هر یکهزار نوتیف بسته که به انتخاب تبلیغ کننده است، بین ۰۰۰ تا ۰۰۰ تومان تعیین می شود۰
شما می توانید برای اجرای انواع تبلیغات آنلاین قیمت کلیک خود را در بازه های موجود تعیین کنید، ناگفته نماند که بعضی از وب سایت های نمایش دهنده برای نمایش تبلیغات خود در وب سایت حداقل قیمت را مشخص می کنند۰

یکی از عوامل آن نمره ی جذابیت است که متناسب با ( Click Through ) CTR Rate است که با عددی بین صفر تا صد تعیین می شود‌و دیگری قیمت کلیک است۰
همانطور که می دانید نسبت تعداد کلیک ها به تعداد نمایش های هر محتوا را CTR می گویند۰
هر چقدر نمره ی جذابیت و قیمت هر کلیک بالاتر باشد در سایت های نمایش دهنده شانس بیشتری برای نمایش خواهید داشت، ناگفته نماند که عدد بین صفر تا صد که از قبل تعیین شده است بسته به نرخ کلیک در کلیک یار ممکن است مقادیرش تغییر کند، عوامل تاثیر گذار عبارت اند از :

۱ _ قیمت کلیکی
۲ _ نمره ی جذابیت

البته این عوامل به موازات یکدیگر پیش می روند، مثلا با جذابیت آیتم شما می توانید هم نمایش خوبی بگیرید و هم اینکه قیمت هر کلیک خود را کاهش دهید۰
الگوریتم کلیک یار در مقایسه با محتواهای دیگر موجود در پنل کلیک یار نمره ی جذابیت را تعیین می کند، لذا متفاوت بودن این نمره ممکن است در بازه های زمانی مختلف خود را نشان دهد۰

الگوریتم کلیک یار بر اساس مقایسه با دیگر محتواهای موجود در پنل کلیک یار نمره ی جذابیت هر تبلیغ را تعیین می کند، البته با توجه به محتوای هر تبلیغ در بازه های زمانی مختلف نمره ی جذابیت می تواند متفاوت باشد۰
نمره ی جذابیت متناسب با ( Click Through ) CTR Rate است و منظور از CTR نسبت تعداد کلیک ها به تعداد نمایش هر محتوا است۰، به عبارتی که بسته به نرخ کلیک عدد بین صفر تا صد که تعیین شده است متغیر خواهد بود۰

شما می توانید درباره ی قیمت کلیک خود تصمیم بگیرید و اگر هم بودجه ی روزانه را کمی گذاشته اید قیمت کلیک را طوری مشخص کنید که بودجه تان در چند ساعت اولیه تمام نشود، پس در این رابطه قیمت کلیک خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید در طول روز دیده شوید، درواقع این به عهده ی شماست که می توانید در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت قیمت کلیک خود را به تعداد نامحدود تغییر دهید و هیچ گونه محدودیتی نیز در این رابطه وجود ندارد، شما هدف و بودجه ی خود را بطور دقیق مشخص کنید، تا قیمت کلیک افزایش یا کاهش پیدا کند۰
اگر می خواهید قیمت هر کلیک را کاهش دهید باید جذابیت آیتم شما بالا باشد و نمایش خوبی هم بگیرید۰

این نکته حائز اهمیت است که کمترین بودجه ی روزانه ۰۰۰ تومان است که در این رابطه حداقل میزان اعتبار روی کمپبن ۰۰۰ در نظر گرفته شده است۰

کلیک یار با حدود ۰۰۰ وب سایت نمایش دهنده همکاری می کند۰ و شما پس از ورود به پنل کاربری از منوی مدیریت نمایش دهندگان می توانید یک گروه خاص برای خود بسازید۰
کلیک یار جهت ساختن این گروه، از نمایش دهندگان لیست کاملی را در اختیار شما خواهد گذاشت۰ البته نام های معتبر و مشهوری در این بین است که به احتمال زیاد درباره ی همکاری آن ها با کلیک یار شنیده اید و ۰۰۰ از جمله ی نمایش دهندگاه هستند۰

شما اگر کمپین خود را بررسی کنید و متوجه بشوید که بازخورد آن بازدهی کافی را نداشته است، می توانید وب سایت مورد نظر را متوقف کنید و آن را در لیست سیاه ( Black List ) قرار دهید۰
سپس با ورود خود به پنل کاربری، ساخت گروه خاص را در بخش مدیریت نمایش دهندگان را آغاز کنید و سایت های دلخواه خود را در آن گروه قرار دهید۰

شما می توانید در پنل و در بخش محتواها، محتوای خود را ایجاد کنید و بعد از این که کارشناسان کلیک یار محتوای تان را تایید کردند، آن محتوا را در شبکه ی نمایش وارد کنید.

حائز اهمیت است که شما می توانید به تعداد نامحدودی بنر یا محتوا داشته باشید۰
البته شما با یک مدیریت خوب می توانید بین بودجه ی روزانه ی خود و تعداد محتوا یک حالت توازنی بوجود آورید، به عبارتی می توان گفت، تعداد محتوا باید با بودجه ی شما مناسب باشد۰
اگر بودجه ی شما کافی بود ضروری است که محتواهای بیشتری هم ساخته شود تا هم تبلیغ بیشتر داشته باشید و هم جذابیت بهتر و هم اینکه نتیجه ی بهتری نیز بتوانید کسب کنید۰
این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که مدام کمپین خود را مورد ارزیابی قرار دهید، اگر متوجه شدید بازخورد مطلوبی ندارد آن را متوقف کنید و بار دیگر نسبت به بودجه ی خود و محتوا ارزیابی بهتر و جایگزین های مناسب تصمیم گیری کنید۰

با آغاز کمپین، شما می توانید در بخش گزارش نمایش دهندگان از طریق پنل کاربری و از منوی گزارش ها وارد آن شوید۰
با ورود به این بخش، سایت هایی که نمایش دهنده ی تبلیغ شما بوده اند را می توانید مشاهده کنید، در ضمن بازه ی زمانی خود را نیز می توانید ببینید و حتی تعداد کلیک و تعداد نمایش خود را نیز متوجه خواهید شد، در ضمن می توانید تعداد کلیک ها و تعداد نمایش های خود را نیز مرتب کنید۰
اگر هم مایل باشید می توانید پس از دیدن لیست سایت های نمایش، تبلیغات خود را در سایت های مورد نظر مشاهده کنید۰

کلیک یار جهت ساخت بنرهای مناسب راهنمای شماست تا کلیک بیشتری دریافت کنید، اگرچه تامین محتوای تبلیغات همسان و یا تبلیغات بنری به عهده ی تبلیغ کننده می باشد۰
کلیک یار ۸ نکته جهت عکس تبلیغاتی اثرگذار و مطالب طراحی بنر تبلیغاتی آماده کرده است تا شما آیتم های جذاب تری را بتوانید طراحی کنید۰

بله، وجود دارد، در این رابطه با استفاده از هوش مصنوعی، الگوریتم پیشرفته ی کلیک یار، کلیک های سالم و نمایش ها را با دقت بالا می شمرد و در پنل گزارش کاملی را در اختیار تبلیغ کننده قرار می دهد، در این زمینه دقت سیستم کلیک‌ یار بسیار بالاست۰

به صراحت می توان گفت که اگر از بودجه ی روزانه ی شما چیزی باقی ماند، در روزهای بعد این باقی مانده به طور کامل استفاده می شود و از آنجایی که بودجه ی روزانه جهت برنامه ریزی مالی دقیق تر شما تبلیغ کنندگان، برای اجرای کمپین تان در نظر گرفته شده است تا ترافیک دریافت کنید، لذا از باقی مانده ی آن به میزان مورد نیاز استفاده خواهد شد۰

کلیک یار بر آن است در همان آغاز کمپین حدود ۰۰۰ هزار به تبلیغ شما نمایش اولیه بدهد۰ سیستم نمره ی جذابیت تبلیغ شما بنا به بازخورد کاربران مشخص می شود، لذا جهت کنترل بیشتر بر نرخ نمایش تبلیغ تان می توانید قیمت کلیک خود را کاهش دهید، درواقع این شما هستید که به هنگام ایجاد کمپین تبلیغاتی در پنل کلیک یار بودجه ی روزانه ای را تعیین می کنید، تا زمانی که بودجه ی روزانه ی شما به سقف نرسیده است در سایت های نمایش دهنده تبلیغ شما نشان داده می شود، اما این نکته را فراموش نکنید که وقتی بودجه ی روزانه ی شما به سقف رسید نمایش محتوا در سایت ها متوقف می شود۰
این را هم بدانید که اگر اعتبار بودجه ی شما بر فرض مثال تمام شده باشد بسیاری از بازدید کنندگان سایت نشر دیگری را باز می کنند و ممکن است بعد از باز کردن آن سایت با دیدن تبلیغ شما بر روی آن کلیک کنند که در آن صورت
یک کلیک مانند کلیک های قبلی به صفحه ی شما آمده استاین تنظیم و کنترل بودجه به این دلیل است که اعتبار پنلتان کم نشود۰
اما اگر اعتبار پنل شما تمام شده باشد و به عبارتی اگر به سقف روزانه ی بودجه ی خود رسیده باشید با اعتبار منفی روبرو می شوید۰
اگرچه اعتبار منفی بی ارزش نخواهد بود و مانند کلیک های گذشته ی خود که دریافت کرده اید ارزشمند است، پس با کاهش دادن کلیک خود بر نرخ می توانید کنترل بیشتری در وب سایت تان بر نرخ نمایش تبلیغ خود داشته باشید۰

اعتبار حساب شما برمی گردد به اعتبار پنل یا کمپین شما و اگر از ۰۰۰ کمتر باشد به عدد منفی تبدیل شده و متوقف می شود۰

افزایش ارسال نوتیف های تبلیغ کننده بستگی به قیمت بالایی است که از طرف تبلیغ کننده پیشنهاد می شود۰
به ازای دلیور شدن ( دریافت توسط مخاطبان )
هزینه ی تبلیغات پوش هر هزار نوتیف توسط تبلیغ کننده تعیین می شود و درواقع این تبلیغ کننده است که قیمت بالاتری پیشنهاد می کند که در آن صورت نوتیف های او افزایش پیدا می کند۰

کلیک یار استانداردهایی برای ارسال نوتیف ها جهت حفظ کیفیت تبلیغات پوش به شرح ذیل در نظر گرفته است :

۱ _ استفاده نکردن از عکس یا متن نامناسب و غیر قابل انتشار
۲ _ استفاده از عکس و آیکون در سایز مناسب

نکته : کارشناسان کلیک یار نوتیف هایی را که شامل استانداردهای فوق نیستند را قبول نمی کنند و از پذیرش آنها معذورند۰

نوتیف هایی که در آمار دلیوری تبلیغ کننده محاسبه نمی شوند بابت آن ها تبلیغ کننده هزینه ای نمی پردازد، به صراحت می توان گفت که تمام نوتیف های ارسالی دلیور نمی شوند چون نوتیف های ارسال شده توسط مخاطبان به دلایل مختلفی دریافت نخواهد شد۰

ممکن است شما با توجه به قیمت گذاری که انجام داده اید تعداد نوتیف درخواستی تان در زمان مورد نظرتان ارسال نشود، لذا با توجه به رقابت تبلیغ کنندگان باید توجه داشته باشید که نوتیف هایی در ارسال از اولویت بالاتری برخوردارند که در قیمت گذاری کمپین ها با قیمت گذاری بیشتر خود را نشان دهند۰

نمایش دهندگان

پلتفرم کلیک یار با بهینه سازی درآمد بهترین سایت های ایرانی، در نظر دارد تا همکاری بلند مدتی را که البته رضایت دو طرف نیز در آن، لحاظ شده است را با توجه به معیارهای در نظر گرفته شده جهت غربال، از بین بهترین سایت ها‌ که در نظر گرفته است را هنگامی آغاز کند که این مطابقت به وضوح به چشم بخورد۰
البته باید توجه داشت که اگر شما ترافیک کمی داشته باشید مبلغ قابل توجهی به دست نخواهد آمد، لذا نمایش دهندگان کلیک یار باید در رابطه با این موضوع بیشتر دقت کنند و خود را نشان دهند، به عبارتی می توان گفت که ” میانگین بازدید روزانه در یک ماهه ی اخیر “، کلیدی ترین معیار است، و لازم است که این نکته از طریق ابزارهایی چون آنالیتیکس یا وبگذار و یا ۰۰۰ به همکاران کلیک یار گزارش شود، اگرچه ذهنیت کلیک یار مبنی بر صداقت نمایش دهندگان بوده و هست، اما سئوال این است که در چه صورت کارشناسان کلیک یار از همکاری با شما معذورند ؟ جواب این است : در صورتی که در وب سایت شما ترافیک غیر عادی شناسایی شود همکاری با شما لغو خواهد شد، چرا که این موضوع با رفتار کاربران واقعی سطح وب متفاوت است، پس اگر رشد ترافیک شما در طول زمان با رنگ الکسای آن همخوانی منطقی نداشته باشد و یا اینکه تغییری ناگهانی داشته باشد توسط ربات ها یا ۰۰۰ برای تیم کارشناسان کلیک یار مشخص می شود و آن سایت نیز حذف می گردد، و از آنجایی که هدف اصلی کلیک یار حفظ حقوق طرفین و کاربران عادی وب است لذا ui و ux یک وب سایت و یا ظاهر وب سایت در بخش نمایش دهندگان کلیک یار اهمیت بسزایی دارد، پس سایت هایی در اولویت پذیرش کلیک یار قرار خواهند گرفت که تجربه ی کاربری بهتری برای کاربران خود ایجاد کرده باشند۰

شما در صورتی می توانید مجددا در پنل نمایش دهندگان، درخواست پشتیبانی ( تیکت ) ثبت نام کنید که وب سایت شما شرایط مورد نظر را برای نمایش دهنده در کلیک یار را داشته باشد، در آن صورت همکاران پس از بررسی سایت شما، نتیجه را از طریق پنل اعلام می کند۰

کد اسکریپت کلیک یار مربوط به شناسایی کلی جایگاه های کلیک یار در وب سایت شماست، برای شروع باید در آغاز این کد را در Head وب سایت خود قرار دهید۰
شما باید علاوه بر فعال کردن این کد جایگاه مورد نظر خود را در قسمت مدیریت تبلیغات انتخاب کنید و کد آن را دریافت کنید و در قسمتی از سایت که می خواهید جایگاه های همسان و بنرها در وبسای خود نمایش داده می شوند، قرار بدهید۰
ناگفته نماند در همین بخش مدیریت تبلیغات برای استفاده از سرویس پوش نوتیفیکیشن و در قسمت پوش توکن نجوای خود را وارد کنید و در مرحله ی بعد تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید۰
درضمن شما می توانید در هر زمان جایگاه های جدیدی در این قسمت ایجاد کنید و یا این که جایگاه های قبلی خود را تغییر دهید۰

در کلیک یار تعرفه ی ثابتی جهت تبلیغات کلیکی وجود ندارد و به عبارتی قیمت تبلیغات در کلیک یار توسط تبلیغ کننده مشخص می شود۰
همچنین با توجه به تعداد کلیک ها، درآمد هر نمایش دهنده، قیمت هر کلیک و درصد مشارکت آن با کلیک یار محاسبه می شود۰
در کلیک یار هر تبلیغ کننده به خواست خود، قیمت کلیک بنری، محصول و همسان را تعیین می کند، اگرچه با بالا رفتن قیمت، شانس نمایش کمپین تبلیغ کننده نیز افزایش می یابد۰

جهت بررسی دقیق تر گزارش کلیک ها و پوش گزارش ها با انتخاب فیلترهای مورد نظر خود، در هر بازه ی زمانی مورد نظر می توانید با مراجعه به بخش مالی، درآمد کلی خود را به صورت خلاصه در داشبورد مشاهده کنید.

در حال حاضر پرداختی های کلیک یار در روزهای ۱۰ ام، ۱۸ ام و ۲۵ ام هر ماه انجام می شود، البته در صورت تمایل تاریخ های دیگری نیز می تواند به منظور پرداخت اضافه شود۰
با توجه به نکات فوق، در زمان مشخص شده موجودی پنل شما واریز می شود۰

برای این کار باید حساب های دیگری ساخت و درضمن باید سایت های خودتان را نیز در یک پنل مدیریت کنید، اما متاسفانه فعلا این امکان وجود ندارد۰

شما می توانید لینک صفحات و وب سایت هایی را که قصد ممنوع کردنشان را دارید در قسمت ” آدرس های ممنوعه ” وارد کنید، همچنین در قسمت ” کلیدواژه های ممنوعه “، با انتخاب یکی از گروه کلمات، در وب سایت خود می توانید از نمایش محتواهای این کلمات جلوگیری کنید۰
اما اگر می خواهید راه های مختلف محدود کردن نمایش تبلیغات را مشاهده کنید، بهتر است با مراجعه به بخش مدیریت تبلیغات آن ها را ببینید۰
در ضمن قسمتی به نام ” آدرس های ممنوعه ” هست که اگر لینک صفحات و وب سایت هایی را که می خواهید آن ها را ممنوع کنید را در آن قسمت وارد کنید به مقصود خود می رسید اما از آنجایی که معیار کارشناسان کلیک یار در مورد تایید یا رد محتوا بر اساس مضمون شان در این گروه ها می باشد، لذا شما خیلی راحت می توانید با انتخاب این گروه ها، هر نمایشی را که خواستید ممنوع کنید۰
اگرچه باید توجه داشت که یکی از عواملی که باعث کاهش درآمدزایی شما می شود و ممکن است تاثیر منفی نیز داشته باشد، همین محدود کردن ها است، یعنی اگر شما بیش از اندازه نمایش تبلیغات را محدود کنید نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت، لذا در این رابطه افراط نکنید و تعادل را حفظ کنید۰

اگر سیستم کلیک یار روی جایگاه های تبلیغاتی مختلف تعدادی از کلیک های انجام شده را مشکوک و نادرست تشخیص دهد، از نمایش دهنده هزینه ی آن را کم می کند و به طور کامل بودجه ی تبلیغ کننده را به او باز می گرداند۰
سیستم کلیک یار به صورت کاملا خودکار و با استفاده از الگوریتم های یادگیری بطور دائم ترافیک ارسال شده برای تبلیغ کنندگان را جهت کلیک های مشکوک بررسی می کند تا از صحت ترافیک ارسالی اطمینان حاصل کند۰
اگر سیستم کلیک یار کلیک های مشکوک را مشاهده کند، برای سایت نمایش دهنده اخطار می فرستد و بعد از یادآوری نکات لازم، پنل نمایش دهنده را در صورت تکرار کلیک های مشکوک غیرفعال می کند۰

پیغامی است که حاوی عکس، توضیحات، لینک و عنوان می باشد که مخاطبان با کلیک بر روی آن به لینک دلخواه خود هدایت می شوند۰
پوش نوتیفیکیشن از طریق اپلیکیشن یا وب سایت بر روی موبایل و دسکتاپ مخاطب، نمایش داده می شود۰

کمپین های اقدام محور می تواند، نصب اپلیکیشن، پر کردن فرم، خرید محصول و یا کلیک بر روی دکمه ای خاص و ۰۰۰ باشد، شک نیست که هر تبلیغ کننده یک هدف اولیه ی مشخص برای رسیدن به هدف نهایی دارد و تمام هزینه ی خود را صرف تبلیغات آن می کند۰ در واقع این هدف علاوه بر کلیک اولیه عملی خاص از طرف مشتری است که اقدام یا CPA نمامیده میشود۰

برای جایگاه های همسان انتهای مطلب متنی ، تصویری و جایگاه میان مطلب تصویری، از طریق تیکت پشتیبانی می توانید درخواست خود را به کارشناسان کلیک یار اطلاع دهید تا به این جایگاه ها کد مربوطه را آماده و برای شما ارسال کنند۰