سوالا متداول

تبلیغ کنندگان

در تبلیغات کلیکی ( cost per click ) آنلاین فقط کسانی که به بیلبورد بزرگی که در مقابل آنها قرار گرفته است توجه می کنند و به آن علاقه ی خود را نشان می دهند و روی آن کلیک کرده اند هزینه پرداخت می کنند، به عبارتی تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیک کاربران متناسب است و طبیعی است که هر چه کلیک بیشتر صورت گیرد هزینه هم افزایش پیدا می کند۰

 کلیکی همسان

می دانید چه زمانی کاربران متوجه تبلیغاتی بودن مطالب مربوطه نمی شوند ؟ و آیا می دانید که در چه موقع کاربران کلیک کردن خود را بدون هر گونه جبهه گیری انجام می دهند ؟
زمانی این مهم به وقوع می پیوندد که تبلیغات همسان ( native ) به دلیل همسان شدن ظاهری و یکپارچگی با سایت های نمایش دهنده خود را نشان دهد۰

کلیکی محصول

مزیتی که این روش با دیگر روش ها دارد این است که محتوای آن بر اساس محبوبیت و به صورت خودکار و سابقه ی نمایش های پیشین و همچنین طبق آمار دقیق گزارش ها ساخته می شوند و این مزیتی است که کلیکی محصول نسبت به بنری و همسان دارد، سئوال این است که چگونه از این کمپین می توان استفاده نمود ؟
برای استفاده از کلیکی محصول ضروری است که تبلیغ کننده کد جاوااسکریپتی را به عنوان تگ در پنل خود قرار دهد تا به صورت خودکار و با استفاده از اطلاعات محصول مانند قیمت، تصویر و تخفیفی که بر آن اعمال شده است، محتوای ساخته شده را در سایت های نمایش دهنده ی کاربران مختلف نشان دهد۰

کلیکی بنری

برای آگاهی بیشتر از افزایش برند کاربران، تبلیغات کلیکی بنری بستر مناسبی جهت دیده شدن کسب و کار و برندسازی است۰
تبلیغات کلیکی بنری، تصویرهای متحرک و ثابتی را برای توجه بیشتر کاربران به همراه دارد و به همین جهت است که ساختار جذابی دارد۰
با توجه به این ساختار و مشخص بودن تبلیغاتی آن، بهتر است که برند شما در محتوای تبلیغ بنری ذکر شود و چون کلیک بنری از تصاویر ثابت و متحرک بهره می برد لذا شما می توانید از این تبلیغات به نفع برند خودتان استفاده کنید۰

کلیکی ریتارگتینگ

تبلیغات ریتارگتینگ درواقع نوعی همزیستی مجدد با مشتریانی است که به هر دلیلی سایت را ترک
کرده اند، به عبارتی می توان گفت از تبلیغات ریتارگتینگ در حالات بنری، محصول و همسان می توان استفاده ها کرد۰
برای مثال، چند روز پیش من بر روی لینک تلگرام بطور مستقیم با کلیک وارد صفحه ی دیدنی های مرجانی در آب های جزیزه ی کیش شدم و بدون ثبت نام از آن خارج شدم، اما امروز در سایت، انتخاب تبلیغ همان دیدنی های مرجانی جزیره ی کیش را به من نشان داد، درواقع ریتارگتینگ کاربری را که در نیمه راه مسیر را رها کرده است را با جذابیت خاص و با ترفندهای زیبای تبلیغاتی مجددا به ادامه ی همان مسیر دعوت می کند۰

پوش نوتیفیکیشن

شما می توانید با ارسال پوش نوتیفیکیشن و با استفاده از اطلاعات و گزارشی که کلیک یار در اختیارتان می گذارد کمپین خود را بهینه کنید و اطلاعات خوبی از عملکرد کاربران به دست آورید، درواقع شما با ارسال تبلیغات پوش نوتیفیکیشن توجه میلیون ها کاربر را نیز به سوی خود جلب کنید و پیام های هدفمند خود را به کاربران برسانید۰
این پیام ها می تواند آگاهی کاربران از برند را نیز شامل شود، همچنین می توانید افزایش فروش محصولات، نصب اپلیکیشن، افزایش ترافیک سایت و ۰۰۰ را نیز به همراه داشته باشید و از کمپین پوش هم استفاده کنید، ناگفته نماند که این کمپین در موبایل و دسکتاپ نیز می تواند برای مخاطبان بسیاری ارسال شود۰

جهت اطلاعات بیشتر می توانید روش های تبلیغات را در کلیک یار مطالعه کنید۰

هزینه ی پوش تبلیغاتی بر حسب تعداد دریافت نوتیف توسط کاربران ( delivery ) محاسبه می شود، البته به ازای هر یکهزار نوتیف بسته که به انتخاب تبلیغ کننده است، بین ۰۰۰ تا ۰۰۰ تومان تعیین می شود۰
شما می توانید برای اجرای انواع تبلیغات آنلاین قیمت کلیک خود را در بازه های موجود تعیین کنید، ناگفته نماند که بعضی از وب سایت های نمایش دهنده برای نمایش تبلیغات خود در وب سایت حداقل قیمت را مشخص می کنند۰

یکی از عوامل آن نمره ی جذابیت است که متناسب با ( Click Through ) CTR Rate است که با عددی بین صفر تا صد تعیین می شود‌و دیگری قیمت کلیک است۰
همانطور که می دانید نسبت تعداد کلیک ها به تعداد نمایش های هر محتوا را CTR می گویند۰
هر چقدر نمره ی جذابیت و قیمت هر کلیک بالاتر باشد در سایت های نمایش دهنده شانس بیشتری برای نمایش خواهید داشت، ناگفته نماند که عدد بین صفر تا صد که از قبل تعیین شده است بسته به نرخ کلیک در کلیک یار ممکن است مقادیرش تغییر کند، عوامل تاثیر گذار عبارت اند از :

۱ _ قیمت کلیکی
۲ _ نمره ی جذابیت

البته این عوامل به موازات یکدیگر پیش می روند، مثلا با جذابیت آیتم شما می توانید هم نمایش خوبی بگیرید و هم اینکه قیمت هر کلیک خود را کاهش دهید۰
الگوریتم کلیک یار در مقایسه با محتواهای دیگر موجود در پنل کلیک یار نمره ی جذابیت را تعیین می کند، لذا متفاوت بودن این نمره ممکن است در بازه های زمانی مختلف خود را نشان دهد۰

الگوریتم کلیک یار بر اساس مقایسه با دیگر محتواهای موجود در پنل کلیک یار نمره ی جذابیت هر تبلیغ را تعیین می کند، البته با توجه به محتوای هر تبلیغ در بازه های زمانی مختلف نمره ی جذابیت می تواند متفاوت باشد۰
نمره ی جذابیت متناسب با ( Click Through ) CTR Rate است و منظور از CTR نسبت تعداد کلیک ها به تعداد نمایش هر محتوا است۰، به عبارتی که بسته به نرخ کلیک عدد بین صفر تا صد که تعیین شده است متغیر خواهد بود۰

شما می توانید درباره ی قیمت کلیک خود تصمیم بگیرید و اگر هم بودجه ی روزانه را کمی گذاشته اید قیمت کلیک را طوری مشخص کنید که بودجه تان در چند ساعت اولیه تمام نشود، پس در این رابطه قیمت کلیک خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید در طول روز دیده شوید، درواقع این به عهده ی شماست که می توانید در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت قیمت کلیک خود را به تعداد نامحدود تغییر دهید و هیچ گونه محدودیتی نیز در این رابطه وجود ندارد، شما هدف و بودجه ی خود را بطور دقیق مشخص کنید، تا قیمت کلیک افزایش یا کاهش پیدا کند۰
اگر می خواهید قیمت هر کلیک را کاهش دهید باید جذابیت آیتم شما بالا باشد و نمایش خوبی هم بگیرید۰

این نکته حائز اهمیت است که کمترین بودجه ی روزانه ۰۰۰ تومان است که در این رابطه حداقل میزان اعتبار روی کمپبن ۰۰۰ در نظر گرفته شده است۰

کلیک یار با حدود ۰۰۰ وب سایت نمایش دهنده همکاری می کند۰ و شما پس از ورود به پنل کاربری از منوی مدیریت نمایش دهندگان می توانید یک گروه خاص برای خود بسازید۰
کلیک یار جهت ساختن این گروه، از نمایش دهندگان لیست کاملی را در اختیار شما خواهد گذاشت۰ البته نام های معتبر و مشهوری در این بین است که به احتمال زیاد درباره ی همکاری آن ها با کلیک یار شنیده اید و ۰۰۰ از جمله ی نمایش دهندگاه هستند۰

شما اگر کمپین خود را بررسی کنید و متوجه بشوید که بازخورد آن بازدهی کافی را نداشته است، می توانید وب سایت مورد نظر را متوقف کنید و آن را در لیست سیاه ( Black List ) قرار دهید۰
سپس با ورود خود به پنل کاربری، ساخت گروه خاص را در بخش مدیریت نمایش دهندگان را آغاز کنید و سایت های دلخواه خود را در آن گروه قرار دهید۰

شما می توانید در پنل و در بخش محتواها، محتوای خود را ایجاد کنید و بعد از این که کارشناسان کلیک یار محتوای تان را تایید کردند، آن محتوا را در شبکه ی نمایش وارد کنید.

حائز اهمیت است که شما می توانید به تعداد نامحدودی بنر یا محتوا داشته باشید۰
البته شما با یک مدیریت خوب می توانید بین بودجه ی روزانه ی خود و تعداد محتوا یک حالت توازنی بوجود آورید، به عبارتی می توان گفت، تعداد محتوا باید با بودجه ی شما مناسب باشد۰
اگر بودجه ی شما کافی بود ضروری است که محتواهای بیشتری هم ساخته شود تا هم تبلیغ بیشتر داشته باشید و هم جذابیت بهتر و هم اینکه نتیجه ی بهتری نیز بتوانید کسب کنید۰
این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که مدام کمپین خود را مورد ارزیابی قرار دهید، اگر متوجه شدید بازخورد مطلوبی ندارد آن را متوقف کنید و بار دیگر نسبت به بودجه ی خود و محتوا ارزیابی بهتر و جایگزین های مناسب تصمیم گیری کنید۰

با آغاز کمپین، شما می توانید در بخش گزارش نمایش دهندگان از طریق پنل کاربری و از منوی گزارش ها وارد آن شوید۰
با ورود به این بخش، سایت هایی که نمایش دهنده ی تبلیغ شما بوده اند را می توانید مشاهده کنید، در ضمن بازه ی زمانی خود را نیز می توانید ببینید و حتی تعداد کلیک و تعداد نمایش خود را نیز متوجه خواهید شد، در ضمن می توانید تعداد کلیک ها و تعداد نمایش های خود را نیز مرتب کنید۰
اگر هم مایل باشید می توانید پس از دیدن لیست سایت های نمایش، تبلیغات خود را در سایت های مورد نظر مشاهده کنید۰

کلیک یار جهت ساخت بنرهای مناسب راهنمای شماست تا کلیک بیشتری دریافت کنید، اگرچه تامین محتوای تبلیغات همسان و یا تبلیغات بنری به عهده ی تبلیغ کننده می باشد۰
کلیک یار ۸ نکته جهت عکس تبلیغاتی اثرگذار و مطالب طراحی بنر تبلیغاتی آماده کرده است تا شما آیتم های جذاب تری را بتوانید طراحی کنید۰

بله، وجود دارد، در این رابطه با استفاده از هوش مصنوعی، الگوریتم پیشرفته ی کلیک یار، کلیک های سالم و نمایش ها را با دقت بالا می شمرد و در پنل گزارش کاملی را در اختیار تبلیغ کننده قرار می دهد، در این زمینه دقت سیستم کلیک‌ یار بسیار بالاست۰

به صراحت می توان گفت که اگر از بودجه ی روزانه ی شما چیزی باقی ماند، در روزهای بعد این باقی مانده به طور کامل استفاده می شود و از آنجایی که بودجه ی روزانه جهت برنامه ریزی مالی دقیق تر شما تبلیغ کنندگان، برای اجرای کمپین تان در نظر گرفته شده است تا ترافیک دریافت کنید، لذا از باقی مانده ی آن به میزان مورد نیاز استفاده خواهد شد۰

کلیک یار بر آن است در همان آغاز کمپین حدود ۰۰۰ هزار به تبلیغ شما نمایش اولیه بدهد۰ سیستم نمره ی جذابیت تبلیغ شما بنا به بازخورد کاربران مشخص می شود، لذا جهت کنترل بیشتر بر نرخ نمایش تبلیغ تان می توانید قیمت کلیک خود را کاهش دهید، درواقع این شما هستید که به هنگام ایجاد کمپین تبلیغاتی در پنل کلیک یار بودجه ی روزانه ای را تعیین می کنید، تا زمانی که بودجه ی روزانه ی شما به سقف نرسیده است در سایت های نمایش دهنده تبلیغ شما نشان داده می شود، اما این نکته را فراموش نکنید که وقتی بودجه ی روزانه ی شما به سقف رسید نمایش محتوا در سایت ها متوقف می شود۰
این را هم بدانید که اگر اعتبار بودجه ی شما بر فرض مثال تمام شده باشد بسیاری از بازدید کنندگان سایت نشر دیگری را باز می کنند و ممکن است بعد از باز کردن آن سایت با دیدن تبلیغ شما بر روی آن کلیک کنند که در آن صورت
یک کلیک مانند کلیک های قبلی به صفحه ی شما آمده استاین تنظیم و کنترل بودجه به این دلیل است که اعتبار پنلتان کم نشود۰
اما اگر اعتبار پنل شما تمام شده باشد و به عبارتی اگر به سقف روزانه ی بودجه ی خود رسیده باشید با اعتبار منفی روبرو می شوید۰
اگرچه اعتبار منفی بی ارزش نخواهد بود و مانند کلیک های گذشته ی خود که دریافت کرده اید ارزشمند است، پس با کاهش دادن کلیک خود بر نرخ می توانید کنترل بیشتری در وب سایت تان بر نرخ نمایش تبلیغ خود داشته باشید۰