قدرت شبکههای اجتماعی
همانطور که میدانید شبکههای اجتماعی به جهت کاربران زیادی که در خود جای داده است، برای کسب و کار، پتانسیل بالایی را جهت فروش محصولات و تبلیغات کاربران خود فراهم کرده است. شک نیست که کاربران ایرانی ساعات زیادی را در تلگرام، لینکوین، توییتر، اینستاگرام صرف میکنند، چرا که آنها بر این باور هستند که این شبکهها سادهترین راه برای ارتباط با دیگر اقشار جامعه هستند.
اینک در ایام نوروز و بهار میتوان برای کسب و کار خود، بیشتر از پیش بر این نکته واقف بود.
به گزارش hootsuit کاربران شبکههای اجتماعی را نشان میدهد.
البته برای جذب بیشتر کاربران و مخاطبان خود راههای متفاوتی در ذهن هر کس وجود دارد، برای مثال شما میتوانید با نشان دادن یک عکس که داخل اینستاگرام فروشگاه خود قرار میدهید از مخاطبان خود بخواهید در کمپین، تمایل خود را نسبت به بهترین هدیه اعلام کنند و آن را در کامنت بنویسند، همچنین با ظرافت خاصی از قرعهکشی بین کامنتها سخن بگویید که مثلا تا فلان تاریخ به برنده، کارت هدیهای به مبلغ … تعلق خواهد گرفت، در واقع شما با این کار توانستهاید با کمترین هزینه جذب مشتری کنید و این تبلیغ، خود به خود بین کاربران بیشتری به اشتراک گذاشته خواهد شد.
نکتهای که باید به آن توجه داشت این است که سعی کنید قوانین خود را دقیق و روشن به همگان اعلام کنید تا از جذب بیشتر کاربران برخوردار شوید، چرا که اگر کاربران به تبلیغ شما اطمینان پیدا کنند سعی در ارتباط بیشتر با شما خواهند شد.
جمعآوری لید خود را با ایمیل مارکتینگ افزایش دهید.
اگر میخواهید که بین شما و کسب و کارتان ارتباط بیشتری برقرار شود از ایمیل مارکتینگ که در بازاریابی دیجیتال از روشهای متداول است استفاده کنید. در این ایام که موسم نوروز و بهار است، شما میتوانید از خبرنامهی ایمیلی خود برای مشتریان خود ایمیلهای جذاب و ارزشمندی ارسال کنید.
ایمیلهای شما برای کاربران و مشتریان هر چقدر جذابتر و با کلمات زیباتر ارسال شود مشتریان شما از محصول جدید شما نه تنها بیشتر استقبال میکنند، بلکه کاربران از برند شما بیشتر از پیش آگاه خواهند شد، کلمات زیبا و زمان مناسب برای ارسال ایمیل بسیار مهم است، بهعبارتی باید سعی شود تا ذهن مخاطب شما با کلماتتان آنچنان درگیر شود که اگر محصول جدید شما را در جای دیگری نیز مشاهده کرد ، یاد ایمیل شما مناسب با اوقات فراغت مشتریان باشد و اگر میخواهید بیشتر ارتباط خود را با کاربر خود برقرار کنید با کلمات زیبا به وفور استفاده کرده و یا این که در متن ایمیل با نام یا نام خانوادگی آنها را خطاب کنید.
سعی کنید ایمیل مارکتینگ خود را آنچنان جذاب طراحی کنید که جهت تبلیغ بیشتر دست به دست بچرخد.
بازاریابی ارجاعی
یکی از روشهای موثر بازاریابی بین کسب و کارها، بازاریابی ارجاعی (referral marketing) است، این نوع بازاریابی که به صورت دهان به دهان میباشد، موجب تبلیغ محصول شما با هزینهای کمتر است و چون با استفادهی درست و جذاب، خود را نشان میدهد، لذا در نظر خریدار جلوهی خوبی دارد و فروش شما را تا چند برابر افزایش میدهد، حائز اهمیت است که شما باید کاری کنید تا تمایل افرادی را که برای اولین بار به صفحهی شما راه پیدا میکنند را با پیشنهاد یکی دیگر از محصولات خود، را نسبت به خود بیشتر کنید، شما با روشهای مختلف سعی برافزودن جذابیت خود نمایید مثلا با در اختیار گذاشتن کُد معرفی تخفیف، توسط کاربران، اطرافیان آنها را نیز جذب کنید، استفاده از کلمات مناسب و نحوهی برخورد شما کمک شایانی به جذب آنها میکند و چه بسا افراد معرفی شده به شما، به مشتریان همیشگیتان تبدیل شوند.
درواقع شما با هدیهی یک کُد تشویقی نه تنها مشتریان و دوستانشان را به سوی خود کشاندهاید، بلکه آنها را از امتیازات آن کُد نیز مطلع نمودهاید.
فروش خود را با استفاده از تخفیف ویژه و کوپن خود افزایش دهید.
برای ارائهی کُد تخفیف باید منتظر ایام خاصی باشیم، حال که به عیدنوروز و فصل بهار نزدیک میشویم بهترین چیزی که میتواند مشتری را بیشتر جذب کند کُد تخفیف از طرف شماست، با ارائهی کُد تخفیف فروش محصولات شما چند برابر میشود، البته میتوان این کُد تخفیف را مثلاً برای روز مادر، روز پدر و … نیز درنظر گرفت، هدف این است که در کسب و کار باید جلب توجه مشتری از طرق مختلف که روح او را در وجد و نشاط قرار دهد صورت گیرد.
اگر در کسب و کار خود بهدنبال فروش بیشتر و جذب مشتری هستید حتماً از قیمتهای محصولات خود بکاهید و جوائزی نیز در این رابطه به مشتریان خود هدیه دهید.
پکیج خود را که هدیهای مخصوص است را طراحی کنید.
مشتریان شما اگر احساس کنند که به آنها توجه شده است و بهعبارتی شما برای آنها ارزش قائل شدهاید، خود را نزدیکتر از پیش به شما میبینند، لذا در این رابطه به جهت فرا رسیدن سال نو که همگام با بهار نیز میباشد پکیج هدیهی جذابی برای آنها تهیه شود و در قیمتهای همیشگی خود نیز تجدید نظر کنید که احساسات آنها در روزهای سال نو به وجد و نشاط درآید.
شما باید چنان پکیج خلاقانهای برای کاربران خود تهیه کنید تا برند شما به زیبایی هر چه تمامتر در ذهن آنها فعال شود و فراموش نگردد.
نوروز با گامهای بهاری و پرشکوفهی خود از راه میرسد، به همین مناسبت روح لطیف و پُر گل و بلبل و شکوفههای عطرآگین آن را در لوگوی خود به همین مناسبت تغییر دهید تا مشتریان بیشتری جذب گردند.
نحوهی استفاده از گوگل ادورز چگونه است؟
در فضاهای رقابتی ضروری است که در ایام خاص از کلمههای کلیدی استفاده کنید، اینک که در ایام نوروز و فصل بهار قرار داریم میتوان بودجهی بازاریابی خود را با توجه به کلمات کلیدی این ایام و متناسب با کسب و کار خود، جهت جلب توجه بیشتر کاربران فعال نمود، همانطور که میدانید کاربران برای رفع نیاز خود در آغاز به جستجو در گوگل میپردازند، پس اگر مایل هستید محصولات خود را تا چند برابر به فروش برسانید لازم است کمپین گوگل ادورز خود را با کلمات مناسب و کلیدی، بیشتر از پیش فعال نمایید، برای مثال میتوانید با توجه به حساسیتهای خانوادهها در ایام سال نو و عیدنوروز، بر روی محصولاتی که جوابگوی خواستههای آنها باشد اقدام کنید.
هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد