ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ چیست ؟ و مزایای ویدیو مارکتینگ برای کسب و کار ما

تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

تعداد بازدید : 738

نوشته شده توسط : کلیک یار

مزایای ویدیو مارکتینگ چیست؟

با ارزیابی آمارهای موجود مشخص می‌شود که بیشتر خریداران مایل به خرید محصول از فروشگاه‌های آنلاینی هستند که تبلیغ محصولاتشان را از ویدیو و یا ویدیوهای تبلیغاتی دیده‌اند.

نرخ تبدیل چیست؟ اگر کاربری از وب سایت شما بازدید به عمل آورد اقدامی را انجام می‌دهد که شما می‌خواهید. پس نقش ویدیو و تبلیغات آن در این مورد به وضوح نشان می‌دهد.

ویدیو مارکتینگ

مزایای ویدیو مارکتینگ

1- ویدیو مارکتینگ یکی از انواع بازاریابی دیجیتال و اینترنتی است

2- هرگونه خدمات خود را با استفاده از محتوای ویدیویی برای ارتقا یک نام تجاری می‌توانید استفاده کنید

3- بازاریابی ویدیویی جهت معرفی و عرضه‌ی فیلم‌های یک تا پنج دقیقه‌ای درست می‌کند

4- آمار و ارقام از استقبال بالای فعالان اقتصادی کسب و کار در این زمینه می‌گویند

5- تا آخر سال 2021 بیش از 80% فضای ترافیکی اینترنتی به این ویدیوها اختصاص داده شده است.

6- آمارها نشان می‌دهد تا 90% تبلیغات ویدیویی در تصمیم‌گیری مشتریان تأثیر داشته است

بازاریابی ویدیویی برای فروش محصولات به نفع شماست

1- افزایش ویدئو سئو سایت

2- بهینه کردن نرخ تبدیل توسط ویدئو

3- در دسترس عموم قرار گرفتن ویدئو به آسانی

4- مهیج بودن ویدئو

5- جلب و اعتماد بیشتر مخاطب از طرف ویدیو

6- گوشی بازها بیشترین استفاده را از ویدیو می‌کنند

7- قابلیت به اشتراک گذاشتن ویدیوها

8- به چالش کشیدن تنبل‌ترین مشتری‌ها از طریق بازاریابی ویدیویی

افزایش ویدئو سئو سایت

اگر می‌خواهید نسبت کاربرانی که روی لینک مطلب شما کلیک می‌کنند افزایش پیدا کنند با تولید محتوای ویدیویی و به اشتراک گذاشتن آن می‌توانید رتبه‌بندی سایت خودتان را در موتورهای جستجو بالا ببرید و نرخ کلیک (CTR) بالایی در نتایج گوگل به دست آورید.

امروز مسئولین کسب و کار بر آن هستند تا از این تبلیغات نهایت استفاده را بکنند و از آنجایی که جذابیت ویدیو بالاست لذا شما می‌توانید مشتریان خود را به سوی اهداف و نهایتاً محصولات خود بکشانید.

در دسترس عموم قرار گرفتن ویدئو به آسانی

شما می‌توانید با کمک بازاریابی ویدیویی خود با هزینه‌ی مقرون به صرفه به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. اگر چه امروزه کاربران حدود هشت میلیارد فیلم و یکهزار و هشتصد میلیارد ویدیو به ترتیب در یوتیوپ و آپارات تماشا می‌کنند، البته به اضافه‌ی ویدیوهای موجود در اینستاگرام و تلگرام که موجود است.

مهیج بودن ویدئو

همه می‌دانند تبلیغاتی که به صورت فیلم صورت می‌گیرد به جهت اینکه با چشم فیلم ویدیویی دیده می‌شود تأثیرش از تبلیغات دیگر بالاتر است، امروزه برای جلب مشتری و کاربران خود سعی می‌کنند از چهره‌های معروف در تبلیغات خود نیز استفاده کنند، نکته‌ی دیگر استفاده از موسیقی است، بدیهی است که مخاطبان شما از تبلیغ محصولات و یا دیدن شخصیت‌های دوست داشتنی و موسیقی‌های دلنشین جذب می‌شوند اما مهم‌تر از همه این است که این فُرم تبلیغات باید با روش صحیحی انجام گیرد و در به کار بردن استفاده از چهره‌ها و یا موسیقی باید با نوع هدف و محصول شما هماهنگ باشد در غیر اینصورت می‌تواند ضد خود را ایجاد کند، یعنی نه تنها جاذبه‌ای نخواهد داشت بلکه دفع کننده‌ی بزرگی خواهد بود.

پس شما به جهت مهیج نمودن ویدیوی مناسب باید شناخت کافی از کاربر و محصول خود داشته باشید تا بیشتر هماهنگ باشید.

جلب و اعتماد بیشتر مخاطب از طرف ویدیو

از آنجایی که مخاطبان سعی می‌کنند از خدماتی بهره‌مند گردند که در آن کمتر غل و غش باشد لذا شما با اطمینانی که به آنها می‌دهید، ذهن مخاطبان خود را از هرگونه تشویش پاک می‌سازید (البته آنها هم حق دارند، متاسفانه بعضی از تبلیغات با کید و نیرنگ اطمینان مردم را کاهش داده‌اند) و این را باید متوجه باشید که ریشه‌ی فروش هر محصولی بر اعتماد است، پس این اعتماد را باید بین خود و کاربر و یا خریدار به خوبی برقرار کنید، مطمئن باشید که اگر مشتریان شما به شما اطمینان کنند در فروش محصولات خود به نتایج مطلوبی خواهید رسید.

ویدیو مارکتینگ

گوشی بازها بیشترین استفاده را از ویدیو می‌کنند

آمارها نشان داده است کسانی که با گوشی‌های خود تبلیغات ویدیویی را دنبال می‌کنند سالانه 100% افزایش یافته است، این آمار را از فروش گوشی‌های هوشمند هم می‌توان به دست آورد. از آنجایی که گوشی‌های هوشمند هر لحظه و در هر مکان می‌توانند انواع و اقسام تبلیغات را اعم از عکس، فیلم و … به مخاطبان خود نشان دهند لذا آنها بیشترین افرادی هستند که می‌توانند تبلیغات ویدیویی شما را تماشا کنند.

قابلیت به اشتراک گذاشتن ویدیوها

با توسعه پیدا کردن شبکه‌های اجتماعی، هر روز نوع جدیدی از ارتباط مردم با یکدیگر را شاهد هستیم مثلاً لایو برگزار می‌کنیم، IGTV داریم، استوری می‌گذاریم و یا ویدیوهای 30 ثانیه‌ای را به یک دقیقه‌ای و یا بالاتر نشان مخاطبان خود می‌دهیم.

با رشد فزاینده‌ای که دنیای مجاز از خود نشان می‌دهد بهترین فرصت برای تهیه کردن ویدیوهای محصولات خود و ارسال آن در مدل‌های مختلف جهت رویت کاربران و مخاطبان می‌باشد. مطمئن باشید در این فضای رو به رشد مجازی ساخت ویدیو می‌تواند حرف اول را جهت تبلیغات شما بزند.

به چالش کشیدن تنبل‌ترین مشتری‌ها از طریق بازاریابی ویدیویی

مشتری‌ها در آغاز خیلی مشتاق هستند که ببینند محصولات شما در عمل چگونه کار می‌کنند و بازدهی آن‌ها چقدر است، خب در این صورت بهترین جواب برای آنها بوجود آوردن تبلیغات ویدیویی است که تمام فعالیت‌های شما را نیز می‌تواند به آنها معرفی کند، از آنجایی که مشتری‌ها سرشان شلوغ است و گرفتاری‌های امروزه بیش از گذشته است لذا حوصله‌ی خواندن متون طولانی را ندارند، پس چه بهتر که با متن‌های کوتاه، فیلم‌های کوتاه، عکس‌های جذاب و روشن در این رابطه کمک بزرگی به آنها بکنیم، شک نیست که جذب آنها کمک زیادی به فروش محصولات شما خواهد داشت.

بهترین ویدیوی تبلیغاتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

1- درگیر کردن احساس مخاطب

2- پرمحتوا بودن ویدیو

3- آموزشی بودن ویدیو

4- سرگرم کننده بودن ویدیو

5- متنوع بودن ویدیو

6- مختصر و سفید بودن ویدیو

رابطه‌ی کسب و کار و بازاریابی ویدیویی

درواقع می‌توان گفت بازاریابی ویدیویی فرشته‌ی نجاتی است برای کسب و کار، کسب و کار هرچه باشد، بازاریابی ویدیویی می‌تواند تبلیغات خوبی را برای آن‌ها داشته باشد، که قبلا هم گفتیم، بازاریابی ویدیویی به جای پای تلفن نشستن‌ها و تلفن زدن‌ها و به جای بنرها و نوشتن‌ها و … خود را به مخاطبان معرفی کرده است، مطمئن باشید بهترین پیامی که می‌تواند کسب و کار شما را در ذهن مخاطبان نگه دارد ساخت ویدیوهای پُر محتوا و پُر احساس است که کاربران را به سوی محصولات هدایت می‌کند.

آیا بازاریابی ویدیویی مختص به فعالیت گروه خاصی از جامعه است؟

از آنجایی که دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم با تکنولوژی آنچنان تنیده شده است که آن را نمی‌توان از این پیامد جدا کرد، لذا تمام مردم در تمام جهان درگیر با آن می‌باشند، اگر بیشتر دقت کنیم روش‌های مختلف دیجیتالی و ابزارهای گوناگون آن در رابطه با هر علم و هر کسب و کاری خود را بیشتر از پیش نشان می‌دهند، برای این که بتوانیم خود و اهدافمان را به همگان نشان دهیم. باید دوره‌های آموزشی در رابطه با «تولید محتوای موبایل» و «تولید محتوای ویدیویی» ببینیم، البته این دوره‌ها به صورت رایگان نیز ارائه شده است.

بازاریابی ویدیویی در ایران چگونه است؟

در ایران نیز دنیای مجازی خود را در سطح بالایی نشان داده است، برای مثال می‌توان از صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام نام برد که در هر زمینه مورد بهره‌برداری ایرانیان نیز قرار گرفته است، کاربران ایرانی همچون دیگر کاربران نقاط مختلف جهان سعی می‌کنند از این صفحات اجتماعی برای مقاصد علمی، فرهنگی، کسب و کار و … استفاده کنند. برای نمونه می‌توان از سایت آپارات نام برد که از بزرگترین سرویس‌های به اشتراک‌گذاری ویدیو در ایران است که اخیراً به رکورد شصت میلیونی ویدیو نیز دست یافته است به عبارتی بازار ویدیو مارکتینگ در این سایت بزرگ بسیار داغ و جنجالی است، باتوجه به گسترش سایت آپارات هر روز به رونق آن نیز افزوده می‌شود.

ویدیو مارکتینگ

برندهای موفق چگونه تبلیغ می‌کنند؟

استراتژی این نوع برندها این است که سعی می‌کنند از طریق ویدیوهایی که شخصیت‌های آن سلبریتی‌های اینستاگرام هستند خود را بیشتر از پیش نشان دهند، برای مثال می‌توان از دیجی‌کالا نام برد که از بازاریابی ویدیویی بسیار بهره برده است، این نوع برندها با برگزار کردن مسابقات مختلف و متنوع که جوایزی نیز به همراه دارد محصولات خود را نیز به نمایش می‌گذارند.

بازاریابی ویدیویی در ایران

به جهت اینکه بسیاری از کاربران ایرانی به صفحاتی مثل توییتر، فیسبوک ویوتیوب دسترسی ندارند و درضمن برنامه‌هایی مانند انتشار ویدیو، اسنپ چت و … مانند کشورهای دیگر نفع زیادی برای شما نخواهد داشت لذا می‌توان با کمک گرفتن از سایت آپارات، تلگرام، اینستاگرام و یا انیمیشن‌های مختلف و متنوع و ویدیوهای جذاب و یا شاید هم آمیخته با طنز گزینه‌های خوبی برای ادامه‌ی کار خواهند بود، شما باید به تفاوت‌های فرهنگی کشور خود و یا دیگر کشورها با دقت نگاه کنید، در عرصه‌ی ویدیو مارکتنیگ این نکته خیلی مهم است، لذا قبل از ساختن ویدیو باید به این تفاوت‌ها بیشتر نگریست تا صرفا سلیقه مطرح نباشد به‌طور کلی هماهنگی بین ویدیو و فرهنگ و آداب و سنن  نیز برقرار باشد.

رابطه‌ی اینترنت و مخاطبان

به جهت اینکه در کشور ما هزینه‌ی اینترنت بالاست لذا ممکن است مخاطبان شما توجه خاصی به ویدیوی شما نداشته باشند، اما برندهای معروف همچنان ویدیوهای متنوعی را می‌سازند، آنها می‌دانند علیرغم مشکلاتی که کاربران با اینترنت دارند مانند هزینه‌ی بالای آن، کُند بودن اینترنت و … اما به جهت اینکه می‌خواهند کسب و کارشان را همه مشاهده کنند لذا مخاطبان شما نهایت استفاده را از آن می‌کنند، پس شما با شناخت کافی از این نکته همچنان به ساخت ویدیو ادامه دهید، اگر کمی بیشتر دقت کنیم متوجه خواهید شد که برندهای بزرگ همچنان ویدیوهای متنوعی را ارائه می‌دهند، شما در این رابطه می‌توانید به قسمت بازاریابی کلیک یار بروید و با مشاوره‌ای که کارشناسان آن به شما خواهند داد آموزش‌های ساخت ویدیوهای حرفه‌ای را به شما داده و شما را در این رابطه راهنمایی خواهند کرد.

ساخت ویدیو و موانع آن

برندهای بزرگ علیرغم مشکلات و موانعی که بر سر آنها جهت ساخت ویدیو وجود دارد، سعی می‌کنند بطور حرفه‌ای انواع و اقسام ویدیوها را بسازند، شاید از خود می‌پرسید که موانع ساخت ویدیو چیست؟ جواب آن را در کشاکش طراحی و سایت ویدیو مشاهده خواهید نمود. از موانع آن می‌توان از فیلترهای مختلف سخن گفت، که یک طراح ساخت ویدیو باید نهایت دقت و ارزیابی کامل آن را قبل از ارائه‌ی کار بکند، مانع دیگر کُند بودن سرعت اینترنت است که قبل از ساخت ویدیو باید این موانع را مورد بررسی قرار داد تا به بن‌بست برنخورید، اگر موانع را به خوبی ارزیابی نمودید کیفیت ویدیو مارکتینگ شما به خوبی خود را نشان می‌دهد. البته نباید مأیوس شوید و فعالیت خود را تعطیل کنید، برندهای بزرگ با اطمینان خاطر به کیفیت ویدیوهای متنوع را تولید می‌کنند، باید هوشمندانه تلاش کنید تا بدون خطا ویدیوهایتان بر کیفیت ویدیو مارکتینگ تأثیر بگذارد و از استاندارهای جهانی و قوانین کشور خود فاصله نگیرد و از دور نیز خارج نشود. اگر می‌خواهید شروع کنید و هیچ دغدغه‌ای هم نداشته باشید به صفحه‌ی بازاریابی کلیک یار بروید و با آموزش‌های آن ویدیوهای حرفه‌ای تولید کنید.

انواع مختلف بازاریابی ویدیویی:

1- روش سُنتی بازاریابی ویدیویی

2- روش نمایش ویدیوهای تبلیغاتی بر روی بنرهای سطح شهر

3- روش انتشار ویدیوها در سایت‌های مخصوص پخش فیلم

4- روش ویدیوهای آموزشی

5- ویدیو درباره‌ی کُمپانی

6- ویدیو محصول

7- ویدیوهای نظر کاربران

8- ویدیوهای سرگرم کننده

روش سُنتی بازاریابی ویدیویی

از روش‌های متداول این نوع ویدیوها که از گذشته نیز به یادمان باقی مانده است، پخش این نوع ویدیوها در تبلیغات تلویزیونی است که به مدل‌های مختلف درمیان برنامه‌ها به اجرا در آمده است، البته این ویدیوها و پخش آن از تلویزیون ممکن است هزینه‌ی قابل توجهی را در برگیرد و به عبارتی باید فکر این مطلب را نیز در ذهنمان بیاوریم.

روش نمایش ویدیوهای تبلیغاتی بر روی بنرهای سطح شهر

اگر در خیابان‌ها و یا بزرگراه‌ها با دقت بیشتر نگاه کنیم متوجه این بنرهای تبلیغاتی خواهیم شد که به صورت ویدیو تبلیغات موردنظر آن کسب و کار را نشان می‌دهد، این ویدیوها از جذابیت خاصی برخوردار است، بالاخص کسانی که در طراحی بعضی از آنها نهایت سعی خود را کرده‌اند که بیشتر به چشم آید، اما فراموش نشود که این نوع ویدیوها پرهزینه است.

روش نمایش ویدیوهای تبلیغاتی در سایت‌های مخصوص پخش فیلم

این نوع ویدیوها که از سایت‌های مخصوص پخش فیلم نمایش داده می‌شود کم هزینه است و در عین حال مخاطبان زیادی را (به جهت دیدن فیلم مورد علاقه‌شان) می‌تواند به سوی خود جذب کند و از آنجایی که مخاطبان شما در این سایت‌ها به دنبال فیلم مورد علاقه‌ی خود هستند لذا جمع آنها، جمعی است که از یک هدف خاصی که مشاهده‌ی فیلم خود می‌باشد تشکیل شده است، با توجه به این نکته تبلیغات ویدیویی شما می‌تواند با محتوای غنی‌تر به نمایش گذاشته شود.

روش ویدیوهای آموزشی:

الف) آموزش قدم به قدم

ب) مصاحبه با افراد کارشناس

ج) ویدیوهای زنده

د) ویدیوهای توضیحی

 آموزش قدم به قدم

در این ویدیوها سعی بر این است تا نکات جدیدی تعلیم داده شود که مخاطبان بتوانند در راستای کسب و کار خود از آن استفاده کنند و همچنین کسانی که ویدیو می‌سازند جهت بهترین بازدگی‌ها خود را مطرح سازند، کارشناسان زبده که تجربه‌ای در این زمینه دارند آماده هستند آموزش قدم به قدم را به کسانی که علاقه به ساخت ویدیوهای حرفه‌ای دارند تعلیم دهند. اکثر سایت‌های معروف مانند یوتیوب، آپارات و … از این روش استفاده‌ها می‌کنند.

مصاحبه با افراد کارشناس

این ویدیوها به جهت اینکه مصاحبه با کارشناسان مطلع از یک کسب و کار خاص هستند معمولاً به طول می‌انجامد و برای همین هست که در تبلیغات تلویزیونی به نمایش در می‌آیند، این کارشناسان در رابطه با آن موضوع خاص باید صاحب نام باشند و کسانی که می‌خواهند این مصاحبه را تماشا کنند باید مطمئن باشند که ایشان جزء افرادی است که در آن موضوع خاص نظریه‌پرداز است و اطمینان حاصل کنند که می‌توانند به آن صحبت‌ها تأسی کنند.

ویدیوهای زنده

ضبط این ویدیوها مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام که در ایران از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند خود را نشان می‌دهد، مخاطبان در صفحات این شبکه‌ها با عوامل پشت صحنه و جزئیات بیشتر از کسب و کار آشنا می‌شوند، هرچقدر ویدیوها غنی‌تر و به حقیقت نزدیک باشد اعتماد کاربران را به شما و تبلیغات‌تان بیشتر می‌کنند.

ویدیوهای توضیحی

معمولاً این ویدیوها در تلویزیون خود را نشان می‌دهند، در تبلیغات این ویدیوها به مخاطبان خاطرنشان می‌سازد که چرا به این محصول نیاز است و چگونه می‌توان کسب و کار خودمان را بیشتر از گذشته پی‌گیری کرد، خوبی این ویدیوها توضیح کافی در رابطه با کسب و کار و یا آن موضوع می‌باشد و به همین جهت است که آن را ویدیوهای توضیحی می‌نامند. هرچقدر توضیحات بیشتر و کاملتر باشد گرایش مخاطبان به آن موضوع بیشتر خواهد بود.

ویدیو درباره‌ی کمپانی

این ویدیوها به دو دسته تقسیم می‌شوند

الف) ویدیو از رویدادها

ب) ویدیوهای تجاری

این دو دسته در ویدیو مارکتینگ برند شما تأثیرات خوبی را برجای خواهد گذاشت.

ویدیو از رویدادها

سعی کنید درباره‌ی رویدادهایی که جهت اهداف خود و یا معرفی محصولات خود می‌سازید و آنها را با مدل‌های مختلف برگزار می‌کنید ویدیوهای پُرمحتوی و زیبایی بسازید و بدون این که صحبت کنید برندتان را کاملاً پروموت کنید، برای مثال می‌توان گفت اگر مراسم جشنی در یکی از ایام خاص گرفته‌اید و بر آن هستید تا بهترین وجه این شادی را به مخاطبان خود منتقل کنید به گونه‌ای باشد که مخاطب شما آن محیط کاری شما را نیز با تمام وجود لمس کند و یا اگر بر آن هستید کمک به سالمندان را نشان دهید، مخاطب شما حس کند که اهداف شما اهداف متعالی و خالص است لذا به شما نزدیک‌تر خواهد شد و می‌تواند در رابطه با بعضی از مراسم شما نیز اعلام آمادگی کند.

ویدیوهای تجاری

برای نمونه می‌توان از شرکتی که لوازم ورزشی را به فروش می‌رساند و از بهترین‌ها هم هست به عنوان Brand در این موضوع انتخاب کرد و هدف از این معرفی نیز به جهت جذب کاری است که علاقمند به  اطلاعاتی در رابطه با این موضوع می‌باشد.

ویدیو محصول

این ویدیوها به دو دسته تقسیم می‌شوند

  • ویدیو نسخه‌ی نمایشی (دمو) از محصول
  • ویدیو رونمایی محصول

ویدیو نسخه‌ی نمایشی (دمو) از محصول

در این ویدیو شما باید با دقت خصوصیات محصول خود را بیان کنید، از آنجایی که هر ویدیو نمایشگر محصول شما است لذا باید تمام سعی و کوشش خود را بکنید تا از این محصول که نمایشگر حاصل زحمات شما می‌باشد به نحو احسن ویدیو تهیه کنید، در این ویدیو از امکانات محصول باید نام ببرید و همچنین استفاده‌ی آن را نیز با توضیحات کامل برای مخاطبان خود نمایش دهید، هرچقدر توضیحات شما در ویدیو کامل‌تر و شفاف‌تر باشد جذابیت آن نیز بیشتر خود را نشان خواهد داد.

ویدیو رونمایی محصول

این نوع ویدیوها هم می‌تواند به‌صورت زنده ارائه شود و هم می‌تواند ضبط گردد و بعد برای مخاطبان به نمایش گذاشته شود، مثلاً اگر می‌خواهید از یک محصول رونمایی کنید، باید خیلی هنرمندانه آن را از جعبه بیرون آورید بطوری که اشتیاق خواننده را چند برابر کنید، اگر مخاطبان شما به سر ذوق بیایند مطمئن باشید که از محصول شما خرید خواهند کرد، بعضی اوقات می‌توانید ویدیوهای خود را طبق مراسم به روز تقویم زنده برگزار کنید که به جذابیت آن نیز افزوده خواهد شد، کارشناسان کلیک یار در این رابطه تجربیاتی دارند که می‌توانید از این تجارب نهایت استفاده را بکنید.

ویدیوهای نظر کاربران

در اینستاگرام شاهد چنین بازاریابی‌ها که چهره به چهره هستند می‌باشیم، این نوع ویدیوها برای مشتریانی که دررابطه با بعضی از محصولات نظر خاصی داشته و نیاز به خرید آنها دارند مطلوب است، بدین جهت است که این نوع ویدیوها از محبوبیت خاصی برخوردار است.

ویدیو از نظر کارمندان

منظور از کارمندان کسانی هستند که مزیت‌های کار کردن با شما را می‌دانند و به عبارتی کسانی هستند که بهتر از هر کس دیگری برند شما را می‌شناسند، اگر شما یک ویدیو از آنها تهیه کنید درواقع با محیط شرکت و فرهنگ خود آن افراد را آشنا کرده‌اید و مطمئن باشید تا آشنا شدن بیشتر آنها به اهداف نمایی شما ارتباط‌تان با آنها غنی‌تر خواهد شد.

ویدیوهای سرگرم کننده

مفاهیم تخصصی از آن واژه‌هایی است که خیلی‌ها با آن‌ها مأنوس نیستند، بعضی از کسانی که بازاریابی می‌کنند با انیمشین‌ها و یا عکس‌ها و یا به طنز بر آن هستند که این مفاهیم را به صورت ساده‌تری بیان کنند تا همگان آن را درک کنند، این ویدیوها علاوه بر تعلیم این مفاهیم، مخاطب را نیز سرگرم می‌کند، شما باید کاری کنید که این سرگرمی هدفمند باشد و بتواند محصول شما را نیز به صورت شفاف و بدون هیچ غل و غشی معرفی کند و واژگان ثقیل را نیز با انیمیشن‌ها و … به سادگی تعریف کنید، اگر این کار به خوبی انجام شود درواقع شما در عرصه‌ی ویدیو مارکتینگ پیشرفت خوبی داشته‌اید.

مراحل شروع بازاریابی ویدیویی:

1- ساخت ویدیوی کوتاه به منظور تشکر از مشتری‌ها

2- فیلمبرداری از محصولات خود جهت نشان دادن به مشتری

3- ساخت تصویر متحرک (GIF) به منظور نشان دادن عملکرد محصول خود

4- ساخت فیلم کوتاه بیست ثانیه‌ای از علاقمندی مشتریان به محصول خود

5- ساخت ویدیوهای طولانی‌تر از محصول خود

6- استفاده از تخته سفید (White board) به عنوان تبلیغات خود

7- ساخت ویدیو درمورد کسب و کار خود با تعاریف جامع

8- ساخت ویدیوی آموزشی جهت فهم بیشتر مخاطبین

9- ساخت ویدیو از سخنرانی‌های زنده یا ضبط شده

10- به رایگان گذاشتن بعضی از ساخت‌های ویدیویی خود

11 – تشکیل تیم بازاریابی مانند فیلمبردار حرفه‌ای، افراد با تجربه‌ی بازاریاب، افرادی که ایده‌پرداز هستند

قبل از هرچیزی، فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید!
فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد