کاریزماتیک

رمز موفقیت هر مدیر در کسب و کار با کاریزماتیک

تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۰

تعداد بازدید : 124

نوشته شده توسط : کلیک یار

رمز موفقیت هر مدیر در کسب و کار با کاریزماتیک

کاریزما بودن مدیریت بهینه‌ای در رابطه با کسب و کار است، رمز موفقیت در کاریزما بودن نوع نگاهی است که به زمان و جامعه نشان داده می‌شود، اگر توانستیم افراد مختلفی را با حرکات، رفتار، صحبت‌های جذاب و کلمات پراحساس جذب خود کنیم، کاریزما بودن خود را به همه نشان داده‌ایم، اگر این قدرت را درون خود حس کردید و متوجه شدید که چگونه از این خصوصیات و قدرت خود استفاده کنید به شما کاریزماتیک می‌گویند. به عبارتی می‌توان گفت افرادی که حضور ذهن بالایی دارند و نیازهای جامعه را به خوبی درک کرده‌اند این خصلت نصیبشان خواهد شد.

کدام یکی از 2 شخصیت زیر مدیر بهتری است؟

کدام یک از 2 شخصی که در تصویر زیر می‌بینید، می‌تواند رئیس جمهور بهتری باشد؟

از بین 2 فردی که در این عکس می‌بینید، کدامشان مسئولیت پذیرتر است؟

جالب است بدانید که اکثر کسانی که در این تست شرکت کردند، جوابشان مشابه شما بود.

ویژگی‌های افراد کاریزماتیک:

1- تفکر آنها بعد از مرگشان نیز تأثیر زیادی برای ما دارد

2- حرکات آنها به دیگران احساس توانمندی می‌دهد

3- افراد کاریزماتیک در نقش مشاور، مدیر و معلم ما را راهنمایی می‌کنند

4- مهارت بالایی برای ارتباط برقرار کردن دارند

5- با تجربه با دیگران برخورد می‌کنند

6- آنها در برابر دیگران متواضع هستند

7- همدل و دلسوز هستند

8- دارای اعتماد به نفس می‌باشند

9- شنونده‌ی خوبی هستند

10- درست بودن زبان بدن

11- خود ساخته بودن

12- بر روی خود نظارت دارند

 

تفکر افراد کاریزماتیک

از آنجایی که این افراد هوش بالایی دارند، لذا تفکر آنها به جهت کسب موفقیت بعد از مرگ‌شان نیز باقیست به جهت اینکه آن تفکر تا زمانی که برای دیگران موقعیت‌های مناسبی می‌سازد پایدار می‌ماند، تاریخ نشان داده است که تفکر افراد کاریزماتیک سال‌ها و با بالاتر باقی خواهد ماند.

توانمند کردن دیگران توسط افراد کاریزماتیک

به جهت برنامه داشتن افراد کاریزماتیک، افرادی که از آن تفکر پیروی می‌کنند احساس توانمندی می‌کنند و خود را از پوچی بیرون می‌کشند، آنها بر این باور هستند با وجود قدرت حرکات و کلمات کاریزماها می‌توانند بیشتر از پیش با توانمندی برنامه‌های خود را به مخاطبان نشان دهند.

افراد کاریزماتیک مشاور هستند

با توجه به کارآیی و تجربه و دانش بالایی که کاریزماتیک‌ها تمام افراد می‌توانند از خصوصیات و ویژگی‌های آنها نهایت استفاده را بکنند، کاریزماهای موفق می‌توانند برای همه معلم، مشاور و راهنمای خوبی باشند.

مهارت بالا در ارتباط برقرار کردن از ویژگی‌های کاریزماتیک است

یک کاریزماتیک حرفه‌ای و با تجربه با مهارتی که در برقرار کردن ارتباط با دیگران برقرار می‌کند انگیزه‌ی بالایی را به کارمندان خود چه به صورت فردی و چه به صورت جمعی می‌دهد و آنها از این انگیزه در پیشبرد کارهایشان استفاده می‌کنند و اگر شرایط سختی را در پیش داشته باشند با انگیزه‌ی بالا آن سختی‌ها را از میان می‌برند.

یک کاریزماتیک با تجربه‌ی بالایی برخورد می‌کند

از آنجایی که موفقیت‌های گوناگون کاریزماتیک از تجربه‌های قبلی به دست آمده است، لذا حرف‌های آنها بی‌پایه و بی‌اساس نخواهد بود و به عبارتی یک کاریزماتیک مسئول تک تک کلماتی که می‌گوید هست و باید به آنها هم عمل کند.

کاریزماتیک‌ها در برابر دیگران متواضعند

امروزه در تمام دنیا احترام به کارمندان و مخاطبان حرف اول را در موفقیت‌های بعدی می‌زند لذا کاریزماتیک‌ها به زیرمجموعه‌های خود هم احترام می‌گذارند و هم برای آنها ارزش قائل هستند، آنها به زیر مجموعه‌های خود نشان می‌دهند که وجود آنها برای موفقیت‌ها با ارزش است و در اثر این برخوردهای خوب و متعالی افراد وفادار بیشتر به سوی آنها جذب می‌شوند.

کاریزماتیک‌ها همدل و دلسوز هستند

موفقیت‌های یک کاریزماتیک به دلسوزی او در کارها و حرف‌هایش است که باید سعی کند با همدلی با کارمندان خود این دلسوزی را نشان دهد، یک کاریزماتیک با غرور و نخوت نباید برخورد کند بلکه باید با همدلی و دلسوزی با دیگران به موفقیت خود بیندیشد.

یک کاریزماتیک اعتماد به نفس دارد

کاریزماها با اعتماد به نفس سعی می‌کنند که بطور مستقل صحبت کنند و از سخن‌های دیگران کپی نکنند، امروزه در دنیا تقلید از همدیگر و تفکر یکدیگر منسوخ شده است و کاربران و مخاطبان سعی می‌کنند دنباله‌روی کسی باشند که حرف‌های جدیدی برای گفتن دارند.

شنونده‌ی خوب بودن کاریزماتیک

از آنجایی که کاریزماها از هوش بالایی برخوردار هستند لذا آنها سعی می‌کنند که کاملاً به صحبت‌های شما گوش بدهند و با حواس پرتی از گفته‌های شما عبور نکنند و این یک نوع احترام به مخاطبان می‌باشد و درواقع مکالمه‌ی آنها با دیگران یک طرفه نیست.

زبان بدن کاریزماتیک

کاریزماها سعی می‌کنند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند مثلاً وقتی با شما صحبت می‌کنند ارتباط چشمی خود را متوقف نمی‌کنند چون می‌خواهند ارتباطشان برقرار باشد و قطع نشود و با لبخند و … سعی بر این دارند که خود را مشتاق صحبت‌های مخاطبان نشان دهند.

خود ساخته بودن کاریزماتیک

آنها با توانمندی‌هایی که دارند بر آن هستند خود را طرفدار یادگیری و توسعه‌ی فردی معرفی کنند و از این کار هم کنار نمی‌کشند، درواقع همین توانایی‌هاست که طرفدارانشان آنها را رها نمی‌کنند.

کاریزماتیک‌ها بر روی خود نظارت دارند

آنها بهترین راه‌حل را برای موفقیت و پیشرفت تشکیلات خود نظرات بر رفتار خود می‌داند چرا که می‌دانند کارمندانشان حرکت آنها را زیر نظر دارند، پس به حرف‌های خود باید عمل کنند تا جذابیت‌ بیشتری در جمع کارمندان خود ایجاد کنند.

چگونه کاریزماتیک باشیم؟

یک کاریزماتیک حرفه‌ای باید کاری کند که هم با موفقیت همراه باشد و هم اینکه بتواند مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کند و درضمن در عین حال که از کارمندان خود نهایت استفاده را می‌کند حتماً برای تک تک آنها جذابیت این را داشته باشد که به طرف دیگری سوق پیدا نکنند و بطور خلاصه اینکه نکات ذیل را نیز در نظر داشته باشد:

1- از زبان بدن به درستی استفاده کند

2- موضوعات خود را به ساده‌ترین شکل توضیح دهد

3- علم چگونه درگیر کردن احساسات مخاطبان خود را داشته باشد

ساده سخن گفتن کاریزماتیک

یک کاریزماتیک حرفه‌ای تا آنجایی که می‌تواند باید از کلمات سخت و ناهنجار که برای مخاطبان قابل فهم نیست دوری بجوید، چرا که بحث کسب کار و تبلیغات آن یک بحث خودنمایی نیست بلکه بحث فهم درست از اهداف می‌باشد، به عبارتی یک کاریزماتیک برای اینکه اهداف متعالی خود را بیشتر جا اندازد بعضی اوقات از داستان‌سرایی و ضرب‌المثل‌ها و خاطرات نیز کمک می‌گیرد تا بتواند به سادگی موضوعات خود را برای کاربران خود بیشتر تجزیه و تحلیل کند.

رابطه‌ی کاریزماتیک و داستان‌سرایی

افراد کاریزماتیک به شیوه‌ای خاص از داستان‌های کوتاه و کلمات جذاب جهت جذب بیشتر مخاطبان استفاده می‌کنند و همانطور که همه مطلع هستند چشم‌ها و گویش‌ها وقتی با مناظر و یا کلمات دلنشین نوازش شوند بیشترین تأثیر را بر روی فرد می‌گذارد، مثلا یک کاریزماتیک سعی می‌کند خود را از چارچوب تادب خارج نسازد که ممکن است توهین به شخصی شود که دیگر قابل بازگشت نیست، کلماتی که با قاطعیت و امیدواری همراه است از کلیدهای موفقیت یک کاریزماتیک به حساب می‌آید.

رابطه‌ی کاریزماتیک و داستان‌سرایی

افراد کاریزماتیک به شیوه‌ای خاص از داستان‌های کوتاه و کلمات جذاب جهت جذب بیشتر مخاطبان استفاده می‌کنند و همانطور که همه مطلع هستند چشم‌ها و گویش‌ها وقتی با مناظر و یا کلمات دلنشین نوازش شوند بیشترین تأثیر را بر روی فرد می‌گذارد، مثلا یک کاریزماتیک سعی می‌کند خود را از چارچوب تادب خارج نسازد که ممکن است توهین به شخصی شود که دیگر قابل بازگشت نیست، کلماتی که با قاطعیت و امیدواری همراه است از کلیدهای موفقیت یک کاریزماتیک به حساب می‌آید.

یک کاریزماتیک سعی در درگیر کردن احساسات مخاطبان دارد

کاریزماتیک‌ها با جملات زیبا سعی بر درگیر کردن احساسات دیگران می‌شوند و این یک ویژگی‌ مهمی است که در موفقیت و جذابیت آنها نقشی بسزا دارد، مثلاً در جلسات مختلف آنها سعی بر این دارند که اهداف بزرگ خود را طوری جلوه دهند که همگان احساس کنند که می‌توانند آنها را به سر انجام برسانند و به عبارتی یاس و نومیدی را از آن‌ها دور می‌کنند و نوعی جذابیت خاصی به رابطه‌ی خود و آنها می‌دهند.

رابطه‌ی کاریزماتیک با فن بیان

یک کاریزماتیک سعی می‌کند با زبان بدن خود که گاها ایما و اشاره می‌باشد و با بالا و پایین کردن صدای خود جذابیت خاصی در فضای جلسه ایجاد کند، نوع نگاه کردن و سخن گفتن از حرفه‌ای بودن یک کاریزماتیک سخن می‌کنند لبخندهای آرام و معنی داری از خود بروز دهند و اگر سری تکان می‌دهند و به جهت تأیید به آرامی انجام می‌دهند، کاریزماتیک‌ها سعی می‌کنند سخن مخاطب به پایان برسد و چند ثانیه نیز صبر می‌کنند و بعد سخن می‌گویند و اینها همه از حرفه‌ای بودن کاریزماتیک سخن می‌گوید.

حضور صددرصدی یک کاریزماتیک

اگر مخاطبی متوجه شود که شما به حرف‌های او توجه نمی‌کنید، بی‌علاقه‌گی خود را جهت کار کردن با شما اعلام می‌کند و از شما دوری می‌جوید، یک کاریزماتیک هرگز در گفتگو با دیگران به جای دیگر و موضوع دیگری فکر نمی‌کند، در این رابطه باید تمرکز فکری داشته باشد و غرق افکار و خاطرات خود نشود و خیلی جالب نیست که در یک جلسه‌ای جسم شما آنجا باشد ولی فکرتان جای دیگری و این نکته را خیلی از افراد حاضر در آن محیط متوجه می‌شوند که شما به آنها توجهی ندارید، پس یک کاریزماتیک باید ششدانگ حواسش جمع باشد که چه می‌شنود و این که چه باید بگوید.

کاریزماتیک بیشتر گوش می‌کند

حرف زدن زیاد اشتباهاتی نیز به دنبال دارد، اما گوش کردن باعث می‌شود که بیشتر حرف‌های طرف مقابل را بفهمید و این فهمیدن را با سئوالاتی نیز ادامه دهید، بگذارید مخاطب شما به خوبی حرف خود را بزند و وقتی او ببیند شما کاملاً گوش می‌دهید بیشتر جذب می‌شود و یا ببیند شما از ایشان سئوال هم می‌کنید برای او جذابیت بیشتری خواهد داشت، نباید طوری وانمود کنید که می‌خواهید حرف ایشان قطع شود تا شما سخن بگویید، آرامش و صبور بودن از موفقیت‌های کاریزماتیک‌هاست.

زبان بدن یک کاریزماتیک شامل:

1- فاصله‌ی خود را با افراد حفظ کنید، یعنی نه زیاد دور باشید و نه نزدیک و به عبارتی در حدود نیم متر فاصله داشته باشید.

2- وقتی با کسی صحبت می‌کنید مدام پلک نزنید و یا بعضی از اعضای بدن را تکان ندهید.

3- اگر طرف مقابل شما به صورت محاوره‌ای سخن می‌گوید سعی کنید مانند او صحبت کنید.

4- به هنگام دست دادن محکم دست دهید

5- ارتباط چشمی خود را با طرف مقابل همچنان ادامه دهید

6- با لبخند و آرامش سخن بگویید، زیاد قیافه‌ی خوبی به خود نگیرید

7- می‌توان بعضی از توضیحات را با حرکات دست نشان داد

8- صاف بایستید و قوز نکنید

9- کمی به طرف مقابل خم شوید

10 – بعضی اوقات آرام و بعضی اوقات بلندتر سخن بگویید.

قبل از هرچیزی، فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید!

ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد