تقویم محتوا

تقویم محتوا؛ برای ساخت یک تقویم خوب، همین الان شروع کن!

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

تعداد بازدید : 92

نوشته شده توسط : کلیک یار

تقویم محتوا؛ برای ساخت یک تقویم خوب، همین الان شروع کن!

برنامه‌ی روز به روز با تقویم محتوا به ما کمک می‌کند که در مسیر استراتژی بازاریابی محتوای خود همیشه گام بزنیم، با فراموش کردن این تقویم انرژی و منابع مالی و زمان برایمان بی‌فایده است و به عبارتی سودآور نیست، تقویم محتوای کاربردی را باید آموزش ببینید، کارشناسان کلیک یار در این رابطه راهنمای شما هستند، تقویم محتوا برنامه‌ای روز به روز به کاربران می‌دهد و باعث می‌شود که استراتژی بازاریابی محتوای وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی تدوین شود، محصولات شما درواقع پلن‌هایی می‌باشد که این برنامه‌ریزی روز به روز و تقویم محتوا موجب پیشرفت آن‌ها خواهد شد و درضمن مخاطبان بیشتری را نیز جذب خواهد کرد.

تقویم محتوا

تقویم سردبیری

تقویم سردبیری و یا به عبارتی تقویم محتوا، محتوای وبلاگ شبکه‌های اجتماعی و چاپی شما را هدفمند می‌سازد و درواقع زمان‌بندی کتبی محتواهایی می‌باشد که در آینده می‌خواهید آن را منتشر کنید، مخاطبان شما چون با تقویم سردبیری مواجه می‌شوند مطمئن می‌شوند که وب سایت شما و محصولاتتان هدفمند است و این نکته بر روی جذب دیگر کاربران نیز تأثیرگذار خواهد بود.

تقویم محتوا به دلایل ذیل مهم است:

1- ارائه‌ی فعالیت منظم خود

2- نشان دهنده‌ی پایبندی افراد

3- رشد بازاریابی محتوا برای کسب و کار

4- از قلم نیفتادن نکات مهم تاریخی و روزانه

5- افزایش بهره‌وری کاری

6- صرفه‌جویی در انرژی و منابع

7- ارائه‌ی تصویر کلی از حال و آینده به مخاطبان و مشتریان

8- بهتر کردن همکاری تیمی

در تقویم محتوا چیزی از قلم نمی‌افتد

برای مثال با فرارسیدن اعیادی چون روز مادر، روز پدر و … می‌توان یک کُد تخیفیف برای بعضی از محصولات قائل شد، اما اگر شما تقویم محتوا نداشته باشید ممکن است این ایام را از دست بدهید و در نهایت بعضی از محصولات شما با آمار بالا به فروش نخواهد رسید، این نکته را فراموش نکنید که چالش‌های زندگی اجازه نمی‌دهد که شما اتفاقات روزانه‌ی خود را به یاد بیاورید اما با داشتن تقویم محتوا این کمبود از بین خواهد رفت، کاربران به تقویم محتوا و تخفیف کالا از طرف سایت‌های مختلف اهمیت زیادی قائل هستند و آن ایام را پی‌گیر می‌باشند.

فعالیت منظم در تقویم محتوا

این نکته را بارها متذکر شده‌ایم که کاربری به یک سایت احترام می‌گذارد و از آن جدا نمی‌شود و حتی دوستان خود را نیز به آن دعوت می‌کند که فعالیت وب سایت را فعالیتی منظم بداند، اما اگر مخاطبان شما نوعی آشفتگی و بهم ‌ریختگی را در سایت ببینند اولین کاری که انجام می‌دهند ترک کردن سایت است و سعی می‌کنند تا برای همیشه از شما دوری کنند.

تقویم محتوا پایبندی کارکنان سایت را نشان می‌دهد

این نکته حائز اهمیت است که اگر شما با تقویم محتوا حرکت خود را آغاز کنید نشان می‌دهد کسانی که در سایت شما فعالیت دارند به مسئولیت خود پایبند هستند و به صورت شعاری به آن نگاه نمی‌کنند.

تقویم محتوا رشد بازاریابی برای کسب و کار است

بدیهی است وقتی تقویم محتوای شما فعال باشد، شما می‌توانید برای کسب و کار خود رشد بازاریابی داشته باشید، به عبارتی محصولات شما جهت فروش و همچنین تبلیغ آن از رشد بالایی برخوردار خواهد شد.