گوگل ادز

چگونه متن تبلیغ در جستجوی گوگل ادز را بشناسیم

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

تعداد بازدید : 823

نوشته شده توسط : کلیک یار

چگونه متن تبلیغ در جستجوی گوگل ادز را بشناسیم ؟

خصوصیات متن مناسب جهت تبلیغ در گوگل:

1- ارزش سرچ داشته باشد.

2- نقش اساسی در هزینه‌ها را داشته باشد.

3- متن تبلیغی اولین تماس شما با مشتریان است.

4- متن تبلیغی شما برای کاربران جذاب باشد.

5- متن تبلیغی شما نوآوری داشته باشد.

6- متن تبلیغی تکراری و کپی از متون دیگر نباشد.

7- کلمات کلیدی در متن تبلیغی به چشم بخورد.

8- از نظر گراف و رنگ نیز متن تبلیغی خودنمایی کند.

9- در متن تبلیغی بعضی از کلمات خاص به صورت ایتالیک نوشته شود.

10 – متن تبلیغی از نیازهای مخاطبان باشد.

انواع متن تبلیغ در گوگل ادز

1- Text ads

2- Responsive Search ads

 

 تبلیغ استاندارد نوشتاری (Text Ads)

بخش‌های مختلفی در این نوع تبلیغ دیده می‌شود، در قسمت چپ محتوای تبلیغ خودتان را بنویسید، در قسمت راست پیش نمایشی از تبلیغ شما خود را نشان دهد که در درواقع پیش نمایشی از تبلیغ نهایی است که در سه حالت:

الف) موبایل

ب) رایانه‌ی مخفی

ج) شبکه‌ی نمایش

(Dis Play Network) به شما نشان داده می‌شود.

مراحل تبلیغ استاندارد نوشتاری (Text Ad)

1- آدرس نهایی (Final URL)

2- عنوان‌های تبلیغ (Headline)

3- مسیر قابل نمایش (Display Path)

4- توضیحات (Description)

آدرس نهایی (Final URL)

اگرچه آدرس شما در متن نهایی به کاربران نمایش داده نمی‌شود، اما آدرس صفحه‌ای را که می‌خواهید پس از کلیک کردن روی تبلیغ کاربر از آن بازدید به عمل آورد را باید وارد کنید و این نکته‌ی مهمی است که حتما باید رعایت کنید.

عنوان‌های تبلیغ (Headline)

به صراحت می‌توان گفت تنها بخشی که از متن تبلیغ شما، قابلیت کلیک دارد، «عنوان‌های تبلیغ» (Headline) است، بخش عنوان‌های تبلیغ سه قسمت دارد: که به نام‌های عنوان اول، عنوان دوم و عنوان سوم است، اما باید این نکته را در ذهن خود بسپارید که؛ روی یکی از سه عنوان می‌توانید کلیک کنید تا بتوانید وارد سایت شوید.

مسیر قابل نمایش (Display Path)

این قسمت تنها برای راهنمایی کاربر است و شما نمی‌توانید بر روی آن کلیک کنید، این بخش از دو قسمت مجزا تشکیل شده است و در هر قسمت تا 15 کاراکتر می‌توانید بنویسید، مثلا اگر بخواهید برای خرید کردن از یک فروشگاه تبلیغ بنویسید، می‌توانید در قسمت اول «خرید برنج» و در قسمت دوم آن کلمه‌ی «افق کوروش» را بنویسید، در  اینجاست که کاربر متوجه می‌شود که پس از این که روی این تبلیغ کلیک نمود به صفحه‌ی فروشگاه افق کوروش هدایت می‌شود.

در هر صورت ظرافت و مراحل این قسمت را فراموش نکنید تا به هدف خود برسید.

توضیحات (Description)

در این قسمت گوگل دست شما را نسبت به بخش‌های دیگر بیشتر باز کرده است تا در رابطه با خدمات و محصولات خود توضیحات تکمیلی بدهید تا مخاطبان شما بتوانند از خصوصیات محصول شما بیشتر مطلع گردند و این آشنایی با محصولات شما بر روی خرید از طرف کاربران تأثیر مستقیمی دارد، نکته‌ای که باید روی آن حساسیت داشت این که در متن تبلیغ خودتان حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید، لزوم کلمات کلیدی بیشتر برای آن است که کاربران آن موضوعی را که می‌خواهند پیدا کنند و این نکته خیلی مهم است.

با این توضیحات مشخص شد که بخش تبلیغات به تنهایی کافی نیست و نیاز به قسمت‌های دیگر برای توضیح بیشتر محصولات می‌باشد و برای همین هم هست که گوگل ادز به شما اجازه داده است که در دو قسمت یعنی قسمت توضیحات 1 و قسمت توضیحات 2 نهایتاً تا 90 کاراکتر به متن تبلیغ خود افزوده کنید.

* تبلیغ واکنش‌گرا (Responsive Search Ad)

گوگل ادز به صورت تصادفی و گزینشی برای نمایش دادن عبارت‌های مختلف به کاربران در ترکیب‌های متنوع تبلیغ شما را نشان می‌دهد، درواقع قصد گوگل از این روش این است که به مرور زمان متوجه شود بازخورد کدام ترکیب مخاطب بیشتری دارد، لذا تا می‌توانید سعی کنید محتواهایتان ترکیب مختلفی داشته باشند تا با کاربران حرف جدیدی را بزنند، تبلیغ واکنش‌گرا درواقع واکنش کاربران نسبت به محتواهای شما می‌باشد، پس تا می‌توانید محتواهای جدید و جذابی ارائه دهید.

تبلیغ داینامیک (Dynamic Search Ad)

در تنظیم تبلیغ داینامیک بدون هر پسوند و پیشوندی دامنه‌ی سایت خودتان را وارد کنید، برای اینکه بتواند محتوای سایت‌تان را به درستی ارزیابی کند باید زبان وب سایت خودتان را به گوگل اعلام کنید و پس از این تنظیمات است که یک ادگروپ داینامیک باید ایجاد کنید.

اما تبلیغ داینامیک چیست که اینگونه مراحلی می‌بایست طی شود؟

در گوگل ادز خفن‌ترین انواع متن تبلیغ به صورت داینامیک (پویا) است که این تبلیغ بر اساس اسنیپت ایجاد می‌شود و همانطور که می‌دانید «اسنیپت» همان متا تاتیل و دیسکریپشنی می‌باشد که برای هر صفحه می‌نویسید، ناگفته نماند که این نوع متن تبلیغ فقط و فقط برای ادگروپ‌های داینامیک قابل استفاده است، لذا شاید باید در قسمت Campaing Settings تنظیمات تبلیغ داینامیک را انجام دهید.

تعاریف:

تبلیغات داینامیک یا DSA: در واقع به مشتری یا کاربر این اجازه را می‌دهد که بدون نیاز به مدیریت کلمات کلیدی و ایجاد آگهی‌های متنوع با لندینگ پیج‌های مربوطه، آگهی مرتبط را به آنها نمایش دهید.

اسنیپت: یکی از خوش‌شانشی‌های شما زمانی است که در گوگل جستجو می‌کنید و اسنیپت‌های گوگل را می‌بینید، اگر شما از گوگل یک سئوال بپرسید، گوگل ناخودآگاه و مشتاقانه جواب سئوال شما را با اسپنیت می‌دهد، این جواب‌ها در قالب یک کادر یا باکس در قسمت Position Zero در صفحه‌ی اول نمایش داده می‌شود. گوگل در مواجه با سئوالات جواب را در قالب Snippet  نشان می‌دهد.

نحوه‌ی کار کردن تبلیغات داینامیک

کار کردن تبلیغات داینامیک جالب است و آن به این معنا است که گوگل ادز پس از بررسی کردن محتوای تمام صفحات سایت شما موضوع صفحات شما را می‌فهمد و به هنگامی که کاربران در گوگل در جستجوی عبارتی هستند گوگل ادز اگر ارتباطی بین آن عبارت و یکی از صفحات شما ببیند به کاربر تبلیغ آن صفحه را نمایش می‌دهد و به صورت پویا متن تبلیغ ایجاد می‌شود، درواقع گوگل از متا تایتلی که در ایجاد صفحه درست کرده‌اید در متن تبلیغ استفاده می‌کند.

متا تایتل چیست؟

متا تایتل یا عنوان سئو یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سئوالات است و شما می‌توانید برای متا تایتل 5 تا 7 کاراکتر یعنی 5 تا 7 کلمه بنویسید، هر چه متنی که نوشته شده جذاب‌تر باشد کاربران بیشتری را با خود به همراه خواهد داشت تا بر روی لینک شما کلیک کنند.

بخش‌های مختلف تبلیغات دینامیک:

1- بخش پویای تبلیغ

2- توضیحات (Description)

معمولا برای تبلیغ خودتان  Headlineبنویسید و گوگل از همان تایتل صفحه استفاده می‌کند، تصاویر مختلف نیز این نکته را اثبات می‌کند و این یعنی بخش پویای تبلیغ و در رابطه با توضیحات نیز می‌توان گفت فروشنده‌ها می‌توانند از جملات بسیار جذاب و زیبا استفاده کنند، مثلاً در فروشگاه ورزشی می‌توان از این جملات استفاده کرد:

«زیبایی اندام با لوازم ورزشی این فرشگاه»

«فروش ویژه‌ی لوازم قدرتی در خانه»

و …

زمان استفاده از تبلیغات دینامیک

سایت‌هایی که فروشگاهشان محصولات متنوع و زیادی دارند و این محصولات گاه از چند هزار نیز افزون است برایشان صرف نمی‌کند که برای یک یک محصولات تبلیغ کنند و متن‌های جذاب بنویسند از گوگل ادز درخواست می‌کنند تا محتوای تمام صفحات را بررسی کنند، لذا از گوگل ادز می‌خواهند که در ارتباط با محصولاتشان تبلیغ کند و به عبارتی از گوگل ادز می‌خواهند که بطور دسته جمعی محصولات را به نحو احسن تبلیغ کنند و این یعنی استفاده منطقی از تبلیغات دینامیکی، البته می‌توان از گوگل ادز خواست که صفحاتی از سایت به کاربران نمایش داده شود که در URL آنها عبارت‌های یا عبارات Shop یا blog دیگری که مدنظر هست قرار داده شود.

رابطه‌ی گوگل ادز با محتوای صفحات شما

بدیهی است که محتوای صفحات شما باید برای گوگل ادز قابل فهم باشد، به عبارتی اگر گوگل ادز نتواند متن شما را درک کند تبلیغات داینامیک شما نمایش داده نخواهد شد. به عبارتی گوگل ادز در جهت فهم و درک کاربران به متون ارسالی سایت‌ها امتیاز می‌دهد، مراجعه‌ی بیش از اندازه‌ی کاربران به متن شما دلیل خوبی بر نگاه مثبت گوگل به شما خواهد بود. مشاوران کلیک یار در این رابطه کمک شما خواهند بود.

یک متن تبلیغ عالی چه خصوصیاتی دارد؟

1- جذاب باشد.

2- از نظر کلمات کلیدی مشکلی نداشته باشد.

3- به دنبال امتیاز کیفی باشد.

4- نرخ کلیک را افزایش دهد.

5- درآمدزا باشد و هزینه‌ها را کمتر کند.

6- کسب درآمد گوگل از متن شما برابر است با مطرح شدن شما از طرف گوگل

رابطه‌ی متن تبلیغ و کاربر

این نکته را باید در نظر داشت که عموماً کاربران به دنبال متونی هستند که برای آنها سودآور باشند لذا هر چقدر جملات و کلماتی که نیاز مخاطبان را در برگیرد در متون ارسالی شما یافت شود خواهان بیشتری پیدا خواهید کرد.

تا آنجایی که می‌توانید نظر کاربران خود را جلب کنید، البته در این رابطه لغات و اصطلاحات زیبا و عکس و گراف‌های حرفه‌ای خیلی به شما کمک می‌کند.

ارتباط کاربر با کلمات کلیدی

بدیهی است کسی که می‌خواهد برای پیدا کردن بهترین کفش طبی در گوگل جستجو کند به طرف متونی خواهد رفت و از کفش طبی، که کلمه‌ی کلیدی او هست استفاده خواهد کرد و اگر متن شما کوچکترین اشاره‌ای به کفش طبی نکرده باشد روی متن تبلیغ شما کلیک نخواهد کرد، پس سعی کنید برای هر موضوع کلمه‌ی کلیدی مورد نیاز را در متون خود داشته باشید، امروزه به دلیل وقت کمی که مردم دارند آنها فقط به دنبال سرچ کردن کلمه‌ی مورد نظر خود هستند، پس این نکته‌ی مهم را فراموش نکنید، البته بعضی اوقات دیده شده است که بعضی شرکت‌ها کلمات کلیدی خود را با فونت درشت‌تر و یا ایتالیک ارائه می‌دهند که بیشتر قابل توجه باشد.

محتوای متفاوت به چه معناست؟

به جهت اینکه اکثر متون از همدیگر متأثر شده‌اند و شبیه یکدیگر می‌باشند، مخاطبان به دنبال متون و محتواهایی هستند که متفاوت از دیگر متون باشد، روی این اصل سعی شود تا متون تبلیغات متفاوت از دیگر محتواها باشد، کاربران به دنبال متون متفاوت، جدید و نو هستند، بدیهی است که متون جدید برای مخاطبان جذاب‌تر نیز خواهد بود و این متفاوت بودن، کلیک بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد و کسی این بازی را می‌برد که در متون و محتوای خود خلاقیت بارزی نشان داده باشد. اگر چه کاربران به دنبال محتواهای رایگان نیز هستند ولی اکثر آنها بیشتر ترجیح می‌دهند که محتواهای جذاب و متفاوتی را انتخاب کنند.

روش‌های جذب مخاطب:

1- اعلام قیمت محصولات

2- نشان دادن قیمت‌های رقابتی

3- اعلام تخفیف ویژه

4- شرح کیفیت محصولات

5- تشریح کارکرد محصولات

ساده‌نویسی متن در محتوا

از آنجایی که مخاطبان شما از هر قشری می‌تواند باشد لذا در نوشتن محتوای خود از کلمات پیچیده و غامض استفاده نشود، روان‌نویسی در سر لوح نگارش محتوایتان باشد تا هضم جملات و مفاهیم شما مورد استفاده‌ی بیشتری قرار گیرد، همانطور که می‌دانید کاربران وقت زیادی برای خواندن محتواها نمی‌گذارند، پس هر چه متن روان‌تر باشد تعداد مخاطبانی که آن را ملاحظه می‌کنند بیشتر خواهد بود، اولویت متون شما بر این اصل باشد که از کلمات و جملات طولانی استفاده نکنید.

از افزونه‌ها استفاده کنید

افزونه چیست؟ افزونه‌ی سئو برای ورد پرس ابزاری می‌باشد که برای بهینه‌سازی سایت و برای موتورهای جستجو می‌باشد.

گوگل اعلام کرده است تا 15% هر افزونه می‌تواند نرخ کلیک را افزایش دهد، پس به هر طریقی شده باید از افزونه‌ها استفاده کنید و این نکته‌ای است که بسیار حائز اهمیت است، کارشناسان کلیک یار شما را در رابطه با افزونه‌ها راهنمایی خواهند کرد.

کلمات جذاب را در جلب کاربران جدید به کار بگیرید

بعضی از کلمات بسیار جذاب هستند، مثلا اگر شما از کلماتی چون رایگان و … استفاده کنید و یا از کلماتی چون جوایز ویژه و امثالهم استفاده شود مطمئن باشید که بیشتر جذب مخاطب خواهید داشت تجربه نشان داده است کلماتی که جذاب هستند بیشتر کلیک می‌خورند.

در متن تبلیغ خودتان مزیت‌های کسب و کارتان را اضافه کنید

مزیت‌هاییی که باید اضافه شود:

1- معتبر بودن فروشگاه اینترنتی‌تان

2- ارسال رایگان بودن آن

3- تضمین بازگشت وجه

4- پشتیبانی دائم

5- تضمین بازگشت وجه تا 7 روز (اگر محصول مشکلی داشت)

6- تبلیغ جذاب

7- قرعه‌کشی برای جایزه دادن به مشتریان

استفاده کردن از فراخوان عمل (Call to action)

در متن یک تبلیغ فراخوان عمل تاثیر بسزایی جهت جذب کاربران دارد.

فراخوان عمل یعنی از کاربران خود درخواست انجام کاری را بکنید.

تبلیغات شما باید هماهنگ با تبلیغات گوگل باشد

اگر بخواهید در متن تبلیغ خود مثلاً شماره تلفن تماس خود را بگذارید، که کاربران بدون کلیک کردن بر روی تبلیغات با شما تماس حاصل کنند موجب اشتباه زیادی خواهید شد به جهت اینکه:

1- استفاده از شماره تماس در متن تبلیغ برخلاف تبلیغات گوگل است و اگر گوگل متوجه این نکته شود تبلیغ شما را متوقف می‌کند و یا بالاتر از آن ممکن است حساب کاربری شما را مسدود کند.

شما می‌توانید در محل مشخصی که گوگل آن را درست کرده است شماره تماس را ارسال کنید که به آن افزونه Call extension می‌گویند و به غیر از این اگر باشد گوگل تبلیغ شما را متوقف می‌کند.

2- اگر کاربران روی متن تبلیغ شما کلیک نکنند به نفع شما نیست و این یک باور اشتباهی است چون نرخ کلیک شما با این کار کم خواهد شد و در نهایت هزینه‌های شما خیلی زیاد می‌شود، پس این کار به ضرر شماست.

3- شما نباید در قسمت‌های مختلف متن تبلیغ خودتان تعدادی عدد پشت سر هم ردیف کنید که معنایی از نظر گوگل ندارد، بلکه باید محتوایتان هم مرتبط و هم جذاب باشد و همچنین از کلمات کلیدی نیز استفاده کنید.

رعایت کردن افزونه‌ها در رابطه با تبلیغات بسیار مهم است

کارشناسان کلیک یار آماده هستند شما را در این امر مهم راهنمایی کنند.

قبل از هرچیزی، فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید!

ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد