پس زمینههای شخصی
در این قسمت اطلاعات کافی را باید از کاربران به دست آورید، اطلاعاتی مانند وضعیت تاهل، سن، شغل، تحصیلات، محل زندگی و … هر اطلاعاتی که به شما کمک میکند تا در ادامهی کار شما با مخاطبان مثمرثمر واقع شود، این اطلاعات را باید از خود کاربر اخذ کنید و از حدسیات خود ننویسید که هیچگونه ارزشی ندارد.
داراییها
اگر شما با دقت نحوهی خرج کردن مخاطب خود را بدانید و این که آیا او به صورت آنلاین پرداخت میکند یا خیر، میتوانید در آینده در رابطه با سایت و تبلیغات کمپین خود و بطور کلی بازاریابی تصمیمات بهتری اتخاذ کنید، چون این نکته مهم است که بفهمید آیا کاربر شما توان مالی دارد تا در بعضی از برنامههای شما شرکت کند یا نه؟
یک روز از زندگی
درواقع این قسمت، تعریف کردن عادات خرید مشتری ایدهآل، رفتارها و روزمرگیهایست که شما برای پرسونای بازاریابی خود به کار میبرید. جملاتی که در این قسمت به کار میبرید در عین حال که باید متقن و علمی و مستند باشد ولی باید از نرمش و جذابیت خاصی نیز برخوردار باشد، پس تنظیم ادبیات آن نیز خیلی مهم است.
چیزهایی که کاربر شما به دنبال آن است
نکاتی را که کاربر شما بر روی آن حساس است بدیهی است که اگر شما با آنها آشنایی کامل داشته باشید در طرحبندی سایت و چیدن ساختمان آن و انتخاب نوع محتوا تاثیر بسزایی دارد، درضمن خواهید فهمید که محصولات شما چه چیزی باشد جذابتر خواهد بود و تاثیرگذار است و روی این اصل کمپینهای تبلیغاتیتان ساخته میشود.
رفتارهای آنلاین
این که شما اطلاع کسب کنید که مشتریهایتان به کدام روش خرید و فروش علاقمند هستند برای ادامهی کارتان با آنها بسیار مفید خواهد بود، یعنی آیا آنلاین میخواهد خرید بکند یا نه، نحوهی برخورد شما با کاربران آنلاین یقیناً طور دیگری خواهد بود.
آرزوها و امیدها
اگر شما تمایلات مخاطبان خود را بدانید و آرزوها و امیدهای کاربران را بدانید مطمئناً خدمات هدفمندتری را نیز ارائه خواهید داد و نمیگذارید که بین محصولات و خدمتتان و مخاطبان شکاف انداخته شود.
* عوامل تأثیرگذار
بعضی از شرکتها در قبال پرداخت هزینه از اینفلوئنسرهای اینستاگرام میخواهند که محصولاتشان را تبلیغ کنند، خب حالا اگر شما مخاطبان خود را بشناسید بهتر میتوانید تبلیغاتتان را به دیگران نشان دهید.
وفاداری به برند
این که بدانید چرا بعضی از مشتریان به فلان برند علاقه دارند و یا از آن الگوبرداری میکنند و این که بدانید چرا آنها به یک برند وفاداری مانند، یقیناً تصویرسازیهای شما از این فعالیتها بر روی ارتباطتان با کاربران موثر خواهد بود.
اگر متوجه شوید که بعضی از مشتریان به چه جهت الگوبرداری میکنند مطمئن باشید شما هم میتوانید آن ویژگیها را دو چندان بکنید.
ترسها و نگرانیها
اگر شما نگرانیهای مشتریهای خودتان را بفهمید یقیناً جهت جلب اعتماد مشتریان اقداماتی را آغاز میکنید، بدیهی است که اگر کاربر و یا مخاطبتان امیدی به ارتباط با شما را نداشته باشد این نگرانی و ناامیدی بر روی فروشتان تاثیرگذار است، شما میتوانید با ارائهی مقالات مستند و یا ابتکاراتی که در تبلیغات خود نشان میدهید هر گونه ترس را از مخاطب خود بگیرید، ترسهای درونی و بیرونی بر روی همهی کاربران تاثیر میگذارد و هیچگونه ارتباطی را نمیتواند بین شما و آنها برقرار کند، مشاوران کلیک یار در این زمینه راهنمایتان خواهند بود.
هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد