نصب اپلیکیشن

بازاریابی و تبلیغات درست جهت افزایش نصب اپلیکیشن

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۴۰۰

تعداد بازدید : 347

نوشته شده توسط : کلیک یار

بازاریابی و تبلیغات درست جهت افزایش نصب اپلیکیشن

آیا تا به حال به دنبال این بوده­ اید که شانس موفقیت اپلیکیشن خود را امتحان کنید؟

کلیک یار آماده است که در این زمینه به شما مشاوره دهد، همانطور که می­ دانید اطلاعات جامع در مورد راه­های افزایش نصب اپلیکیشن،  شما را در رابطه با ایده تان کمک خواهد کرد، به همین منظور روش­ های متعددی را به شما معرفی خواهیم کرد و نکات مهمی را به جهت استفاده ی بیشتر و دوری از ضرر و خسارت را نیز در مقالات بعدی متذکر خواهیم شد و این نکته را از یاد نبرید که در کافه بازار خودمان 150 هزار اپ فعالند، یعنی رقبایتان سخت مشغولند.

ASO  چیست؟

ASO  بهینه­ سازی که مخفف APP STORY OPTIMIZATION می­ باشد، همانطور که مطلع هستید کاربران جهت نصب یک اپ از طریق جستجو در اپ استورها به آن دسترسی پیدا می‌کنند، معمولا بسیاری از کاربران به جای سوال پرسیدن از دوستان و جستجوی کلمه ی دلخواه خود در گوگل از طریق اپ استور می­روند و کلمه کلیدی ی خود را پیدا می­­­ کنند، آمار این نوع کاربران تا 80 درصد نشان می ­دهد، اگر شما نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید مطمئن باشید بازاریابی و تبلیغات درستی نصیب تان خواهد شد، که در این صورت فعالیت خود را بیشتر گسترش خواهید داد، بدیهی است که بهینه ی اپلیکیشن شما تاثیر زیادی در دیده شدن خواهد داشت، کارشناسان کلیک یار در این زمینه مشاوران خوبی برای شما خواهند بود و از آنجایی که دسته بندی اپلیکشن به رایگان و غیر رایگان تقسیم می­ شود لذا ASO همان دسته رایگان یا بهینه‌سازی اپلیکیشن است، مشاوران و کارشناسان کلیک یار جهت اطلاعات بیشتر، راهنمای شما هستند.

راهکار اول

رابطه ی کلمه­ ی کلیدی با بهینه بودن صفحه­­ ی اپ

یکی از راهکارهایی که هزینه­ ای هم در برنمی­ گیرد همانا انتخاب موضوع­ های به روز و قابل توجه مخاطبین است که به عبارتی همان کلمه­ های کلیدی هستند، اگر کلمه­ ای کلیدی به خوبی مورد استفاده قرار گیرند اپ شما چند درصد بالاتر از دیگر اپ ها در گوگل خود را نشان می دهد.

حائز اهمیت است که آمار فعالیت کاراکتری خود را نیز باید حفظ کنیم تا بدون هیچ مشکل،  خود را به دیگران نشان دهد و به عبارتی بازاریابی و تبلیغات شما به درستی انجام گیرد، در هر صورت شما می ­توانید در کافه بازار تا 100 کاراکتر و در گوگل پلی تا 50 کاراکتر و در اپ استور اپل تا 30 کاراکتر برای اپلیکیشن خود در نظر بگیرید تا به وضوح افزایش نصب اپلیکیشن خود را مشاهده کنید.

 سعی کنید عنوان­ هایی را که انتخاب می­ کنید کوتاه و پر محتوا باشد تا بر روی هر تلفن همراهی بتوانند خود را نشان دهد، چون بعضی از تلفن­ های همراه نمی­ توانند عنوان های طولانی را نمایش دهند.

توجه داشته باشید که کارشناسان کلیک یار در رابطه با به کار بردن کلمات کلیدی جهت بهینه نمودن صفحه ی اپ شما نهایت همکاری و راهنمایی را با شما خواهند داشت.

راهکار دوم

داشتن آیکون جذاب

هرچقدر آیکون ­ها ساده تر باشد و از توضیحات حاشیه ای خود را دور کرده باشد جذابیت بیشتری خواهد داشت، باید آیکون های ما کنجکاوی خریداران را در بر داشته باشد بهتر است.

آیکون معرف طرز تفکر و نوع خدماتی است که شما می توانید به دیگران ارائه دهید، پس در این مورد نهایت سعی خود را بکنید.

راهکار سوم

نوشتن توضیحات با کیفیت و پر محتوا و جذاب

مخاطبان زیادی هستند که محتوای شما را مطالعه کنند و بعد از مطالعه ی صفحه ی شما هست که در رابطه با اپ­ تان قضاوت می­ کنند و نظر خود را با ماندن و رابطه برقرار کردن در حیطه­ ی فعالیت­ های شما اعلام می کنند، این نکته را فراموش نکنید که هر چقدر توضیحات شما بهینه شده باشد افزایش شانس آن برای نمایش بیشتر است، سعی کنید سه سطر اول نوشته­ های شما از بهترین­ ها باشد، چرا که کاربر با چند سطر اول است که بقیه صفحه را باز می­ کند و در این رابطه خوب است نگاهی به اپلیکیشن­ های دیگر هم انداخته و تجارب زیادی کسب نمایید، در عین حال کلمات مهم را برجسته (BOLD) کنید، کلمات کلیدی را هم به صورت تعادل استفاده کنید، نه بیشتر از متعارف نه کمتر، متن صفحه تان را هم همیشه به روز رسانی کنید و اگر توضیحات جدیدی هست یه آن اضافه شود.

راهکار چهارم

اضافه کردن ویدیو و اسکرین شات

طبیعی است مشاهده با چشم جذابیت خاص خود را دارد، در این رابطه جهت جلب توجه بیشتر در بخش اسکرین شات خود علاوه برعکس می ­توانید از یک ویدیوی مناسب نیز بهره ببرید، در همه­ ی رسانه های دانلود اپلیکیشن یک بخشی به نام تصاویر و یا بازی وجود دارد و مخاطب با نصب آن متوجه می­ شود که با چه چیزی ارتباط خواهد داشت، تصاویر ویدیوهایی که از محل کار خود می­ گیرید و در اپلیکیشن خود قرار می­ دهید جذاب‌تر است و برای جذب مخاطب بهتر می‌باشد.

البته شما می­ توانید یک موشن گرافیک جذاب را به یک انیمیشن ساز سفارش دهید که برای شما بسازد.

راهکار پنجم

به روزرسانی اپلیکیشن

اگر می خواهید که الگوریتم­ های اپ استور شما بیشتر مورد توجه قرار گیرد و کاربران جهت جستجو بیشتر به آن علاقمند باشند باید اپلیکیشن‌تان در بازه­ های زمانی مختلف به روز رسانی شود. چرا که یکی از راهکارها برای ASO اپ، به روز رسانی مداوم آن می­ باشد، توصیه‌ای که در این رابطه کرده‌اند این است که شما باید اپلیکیشن خودتان را در بازه­ های زمانی 30 تا 40 روز به روز رسانی کنید و با قراردادن نسخه­ ی جدید در اپ استور بازخورد مناسبی را مشاهده خواهید نمود. شک نیست که هر کاربر علاقه دارد آخرین اطلاعات را مشاهده کند. پس به روز رسانی اپلیکیشن شما از خواسته‌های مشترک همه­ ی کاربران است.

راهکار ششم

تمرکز کردن روی نظرات مثبت

از کارهای مهمی که باید برای اپلیکیشن خود بکنید این است که راهکارهایی جهت ارائه­ ی  نظرات مخاطبان خود پیدا کنید، بهترین کار این است که به طریقی از مخاطبان خود بخواهید در اپ شما به شما امتیاز دهند، این نظر خواهی به شما کمک می­ کند که در برنامه­ های خود تجدید نظر کنید و بعضی از آن­ها را غنی تر ارسال کنید، یا بعضی از آنها از نظر مخاطبان مثبت بوده است را پربارتر کنیم، در سال 2015 بر  روی صدها اپلیکیشن کار تحقیقی کرده‌اند و متوجه شده‌اند که اپ هایی که از نظر مخاطبان مورد تایید و مثبت هستند از اپلیکیشن‌های دیگر بیشتر مورد توجه کاربران دیگر قرار گرفته است، به همین جهت باید به روی این نظرات بیشتر تعامل کرد و به دنبال نظرات کاربران باشیم تا فعالیت‌های خود را از نزدیک به آن نظرات پیش ببریم.

راهکار هفتم

افزایش جستجو با نام برند

اگر شما بخواهید در گوگل کلمه ای که مورد نظرتان است را جستجو کنید، طبیعی است که گوگل یا اپ استورها برندهایی را به شما معرفی می­ کنند، پیشنهاد این برندها در واقع جستجوی کاربران دیگر است که مجدداُ افراد دیگر آن را می­ بینند، اگر شما کلمات کلیدی را که در رابطه با اپ خودتان هست را به زیبایی انتخاب کرده باشید، اگر کاربر کلمه‌ای را که شبیه به کلمات کلیدی شماست را جستجو کند مطمئن باشید با اپلیکیشن شما نیز آشنا شده و به یکباره تعداد نصب بسیار زیادی را به دست خواهید آورد، شما می­ توانید با تبلیغاتی که برروی اپ خود و کلمات کلیدی آن از طریق رایانه­ ها، تلفن و … انجام می­دهید مخاطبان‌تان را به آسانی پیدا کنید، کاری کنید با هزینه­ ی کمتر اما با فکری بیشتر اپ خود را بر سر زبان­ ها اندازید.

ده روش تبلیغاتی برای چند برابر کردن نصب اپ

کارشناسان کلیک یار در رابطه با این 10 روش تبلیغاتی شما را راهنمایی خواهند کرد و اگر در رابطه با این روش­ ها سؤالی داشتید آنها جوابگوی شما خواهند بود.

1- افزایش نصب اپ با کمک گرفتن از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

اگر می­ خواهید تبلیغات نصب اپلیکیشن خود را بر روی تلفن همراه هزاران کاربر خود نصب کنید، می­ توانید با یک شرکت تبلیغاتی بزرگ وارد قرارداد شوید و به این نکته نیز توجه کنید، اگر تبلیغات پوش نوتیفیکیشن شما تصویر و یا متن جذابی بر روی تلفن مخاطب شما به نمایش بگذارد و خلاقیت نیز داشته باشد بازخورد خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد، در این نوع تبلیغ شما می­ توانید اپلیکیشن خود را در “اعلان یا نوتیفیکیشن­ هایی” که بر روی مرورگر کاربر در موبایل و یا لپ تاپ ارسال می­ شود تبلیغ کنید.

2- جهت افزایش نصب اپ از تبلیغات ویدیویی استفاده شود

در تمام دنیا جذابیت ویدیو از همه چیز بالاتر است، شما می­ توانید مانند پربازدیدترین سایت‌های جهان و ایران توسط ویدیو برترین فرصت محتوا را از آن خود کند، همانطور که می‌دانید از اعضای بدن، چشم بیشتر از همه اعضا جذابیت­ ها را درک می­ کند و بدین منظور است که ویدیو از جایگاه خاصی برخوردار است، البته به چند شکل می ­توان ویدیو ساخت بعضی اوقات می­ توان با یک فیلم کوتاه از اپلیکیشن­ تان، مخاطبان را بیشتر به سوی خود جذب کنید و بعضی اوقات هم می­ توان به صورت وسیع­تری اطلاعات را در اختیار کاربران قرار داد.

مخاطب هدف شما چون ویدیوی شما را ببیند صددرصد در ادامه­ ی ارتباط او بی­ تأثیر نخواهد بود.

3- تبلیغ بنری در اپلیکیشن و در سایت

بزهای کوچک عمودی و افقی را که درون اپلیکیشنی که از کافه بازار دانلود کرده­ اید در واقع تبلیغات بنری هستند که به آن تبلیغات درون برنامه ­ای نیز گفته می ­شود که از انواع راهکارهای تبلیغ اپلیکیشن برای افزایش نصب آن می­ باشد.

اگر تمایل دارید تا یک اپلیکیشن دارای جامعه­ ی هدف متناسب و پر بازدید با اپ خود پیدا کنید می­ توانید در نقشه­ ی گوگل موقعیت کسب و کار خودتان را نیز ثبت کنید که از بازخورد نسبتاً خوبی برخوردار باشید.

4- جهت نصب اپلیکیشن خود از تبلیغات برندسازی استفاده کنید

البته استفاده از این نوع تبلیغات در صورتی است که مخاطب شما زیاد باشد و اپلیکیشن­ تان نیز مشکلی نداشته باشد و همچنین از نظر مالی نیز در مضیقه نباشید ولی اگر این چند مورد فعلاً میسر نیست می ­توان استفاده از این روش را به بعد موکول کرد.

اما اگر موقعیت اقتضا نمود و این نکاتی که گفته شد مهیا بود خوبست که استفاده شود، چرا که در این نوع تبلیغات هدف اولیه برندسازی برای اپلیکیشن است، اگر در برنامه­ های معروف تلویزیونی بیشتر دقت کنیم متوجه می­ شویم بعضی از تبلیغات به‌عنوان اسپانسر و حامی مالی سعی می­ کنند خود را از طریق آن برنامه­ ها بیشتر نشان دهند تا علاوه بر افزایش نصب آگاهی از برند (BRAND AWARENESS) خود را در ذهن مخاطبان بیشتر جا اندازد، اما همانطور که قبلاً گفتیم هر موقع که اپلیکیشن شما و یا منابع مالی­ تان مشکلی نداشت از آن استفاده کنید.

5- تبلیغ در اپ استور

بعضی از اپ­ ها به جهت نصب زیادی که به دست آورده­ اند در صفحه ­ی اصلی کافه بازار نمایش داده می­ شوند یا به مدت زیادی بنر تبلیغاتی خود را در صفحه­ ی اصلی فضایی که می­ خواهند به نمایش می­­ گذراند و به همین جهت است که صفحه­ ی اول گوگل پلی و یا کافه بازار یک سری از این اپلیکیشن­ ها را نشان می­ دهد.

اما این نمایش همانطور که گفتیم به جهت امتیاز بالاییست که آن­ها از آن برخوردار شده­اند.

البته شما هم می­ توانید چنین جایگاهی داشته باشید اما قبل از آن­ باید کیفیت اپلیکیشن­ تان قابل قبول باشد و پرداخت هزینه­ ی آن را نیز بکنید.

در این زمینه مشاوران کلیک یار راهنمای شما خواهند بود.

6- تبلیغات در جستجو

سرچ کردن برای مخاطبان از جذابیت خاصی برخوردار است، به عبارتی می ­توان گفت، هرکس دوست دارد اپلیکیشن مورد نظر خود را از طریق جستجو در اپ استورها پیدا و نصب کند، کادر مجرب کلیک یار جهت نصب و همچنین سرچ کردن به شما کمک خواهد کرد.

با سرچ ارز یا تبلیغات جستجویی می­ توانید با پرداخت هزینه در جستجوی کاربران نشان داده شوید، همچنین می­ توانید روی اسم اپ رقبا نیز تبلیغ بروید.

7- تبلیغات اپلیکیشن با گوگل ادز

تمام مخاطبان علاقمند به سرچ می­ باشند و این نکته را بارها گفته ­ایم، آنها در اپ استورها بیشتر به دنبال برنامه­ ی علاقه­ ی خود هستند، البته محاطبانی نیز هستند که کلماتی مانند «دانلود اپلیکیشن پادکست» یا «اپلیکیشن ادیت فیلم» را در گوگل جستجو می­ کنند، اگر علاقمند هستید در مقابل دید مخاطبان قرار گیرید به سراغ تبلیغات گوگل (GOOGLE ADS) بروید.

8- تبلیغات به کمک کمپین UNIVERSAL گوگل

اگر می­ خواهید که اپلیکیشن­ تان را در مکان­ های مختلف برای مخاطبان به نمایش گذارید، به کمک  کمپین UNIVERSAL گوگل اپ می­ توانید به این مهم فایل آیند.

گوگل باهوش مصنوعی خودش تشخیص می­ دهد که بهترین جا برای تبلیغ شما کجا باشد بهتر است. هوش مصنوعی بهترین سایت و مکانی را که برای رشد شما مناسب باشد را معرفی می­ کند، در واقع کمپین UNIVERSAL یک موفقیت بزرگی است برای کسانی که می­ خواهند بیشتر از پیش موفقیت­ هایشان را همه ببینند و از آن­ها لذت ببرند.

9- تبلیغات در اینستاگرام

یکی از مکان­ هایی که می­ توانید محصولات خود را در آنجا تبلیغ کنید اینستاگرام است، البته روش­ های تبلیغاتی موجود عبارتند از:

الف) تبلیغ در استوری:

جهت راهکار مناسب برای تبلیغات خودتان بهتر است با فرد یا پیج مورد نظرتان به تفاهم رسیده و به او بگویید، لینک نصب اپلیکیشن را با توضیحاتی درون استوری خودش قرار دهد و این یکی از بهترین راهکار های تبلیغات اپلیکیشن است.

ب)  لینک در بیو:

اگر می­ خواهید به مدت معینی لینک صفحه­ ی نصب اپلیکیشن خود را درون استوری قرار دهید می ­توانید به پیج  اینستاگرامی هزینه ای پرداخت کنید تا یک متن چند کلمه ­ای را جهت نصب آن برای ترغیب کاربر قرار دهد.

ج) تبلیغ در پست:

در آغاز در این تبلیغ یک عکس جذاب و یا یک ویدیو نمایش داده می­ شود و شما در حالی که به سوی اسلاید بعدی می­ روید با ویدیوی کوتاه اما جذاب و ترغیب کننده روبرو می­ شوید که بعد از آن می­ توان به‌ طرف گوگل­ پلی رفت و آن را پیدا کرد.

به عبارتی نوع تبلیغ و جذابیت آن باعث گرایش­ های زیادی به سوی مراحل بعد خواهد شد. 

د) تبلیغات اسپانسر اینستاگرام:

این نوع تبلیغات توسط فیسبوک که در واقع شرکت ما در اینستاگرام است انجام می­ شود، به صراحت می­ توان گفت تبلیغات اسپانسر اینستاگرام از هدفمندترین روش­های تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است، در این نوع تبلیغات هدف‌گیری دقیق کاربران از نظر علایق آنها، موقعیت مکانی، جنسیت و … مورد نظر است، در این نوع تبلیغات با مدل­ های متفاوت پرداخت اعم از کلیکی، با پرداخت به ازای نصب یا یک اکشن خاص اشاره کرد.

در این مدل تبلیغات پست­ها و استوری­ های تبلیغات شما با علامت SPON SORED در لابلای استوری­ ها و پست­ هایی که کاربران در حال مشاهده هستند نمایش داده می­ شود.

9- تبلیغ در شبکه­ های اجتماعی

  شما می­ توانید برای افزایش نصب اپلیکشن خودتان علاوه بر اینستاگرام می ­توان از شبکه­ های اجتماعی دیگر مانند تلگرام نیز کمک گرفت، در این رابطه استفاده­ ی صحیح از تلگرام هنوز جایگاه خود را حفظ کرده است، همانطور که مطلع هستید اینستاگرام و دیگر ارتباطات مجازی جزء شبکه­ های اجتماعی هستند و تبلیغات در آن­ها بطور وسیع مشاهده می ­شود.

10- برای افزایش نصب اپ از تبلیغات درون اپلیکیشنی استفاده شود.

بهتر است که تبلیغات خود را به شرکتی بسپاریم که براساس نتیجه عمل می­ کند، شرکت کلیک یار می­ تواند مسئولیت تبلیغات شما را به عهده بگیرد و همه چیز را تا رسیدن به هدف مطلوب تحت کنترل داشته باشد، البته با ابتکاراتی که بعضی از شرکت­ ها انجام می­ دهند مانند جایزه­ های مختلف و هدایای مناسب که جذابیت خود را نیز نشان  می دهند.

قبل از هرچیزی، فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید!
فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد