گوگل ادز

گوگل ادز چیست ؟ راهنمای جامع تبلیغات در گوگل ادز

تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

تعداد بازدید : 681

نوشته شده توسط : کلیک یار

گوگل ادز چیست ؟ راهنمای جامع تبلیغات در گوگل ادز

در این بخش از مقالات در زمینه بازاریابی اینترنتی آژانس دیجیتال مارکتینگ کلیک یار در خدمت شما عزیزان هستیم با معرفی یک سرویس پر طرفدار و بسیار کاربردی شرکت گوگل بنام گوگل ادوردز که با اسامی مختلف آن را می شناسید .

گوگل ادز ads یا به عبارتی ادوردز (Adswords) به شما کمک می‌کند که در رابطه با کسب و کارتان تبلیغ کنید، از آنجایی که درآمد عمده‌ی گوگل از سیستم تبلیغاتش کسب می‌شود، لذا گوگل ادز سعی می‌کند بطور معجزه‌آسایی کسب و کار شما را تبلیغ کند، فرقی نمی‌کند که شما چه کسب و کاری دارید، اما بهتر است شما کاملاً با گوگل ادز آشنا شوید و حتی مقداری نیز درباره‌ی آن آموزش‌های لازم را ببینید، کارشناسان کلیک یار در این رابطه به شما کمک خواهند کرد.

گوگل ادز

متداول‌ترین شیوه‌های جذب مشتری:

بدیهی است که هر کس می‌خواهد سایت و ایده‌ها و تبلیغات خود را هر چه سریعتر بر روی گوگل مشاهده کند تا بتواند محصولات خود را در دید همگان به نمایش گذارد، این خواسته از دو طریق به دست می‌آید:

1- رشد ارگانیک در نتایج گوگل

2- استفاده از تبلیغات گوگل ادز

رشد ارگانیک در نتایج گوگل

این روش یک روش پایدار و ماندگار است ولی در بلندمدت جواب می‌دهد و شاید پس از ماه‌ها جوابگو باشد در این روش باید از تولید محتوا و همچنین از سئو اطلاعات کافی داشته باشید، این روش مزایای زیادی دارد که مهمترین آن‌ها ماندگاری و پایداری آن است اما باید توجه داشته باشید که در این روش شما باید صبور باشید و مدام باید کاری کنید که سئوی شما خود را در سطح بالای گوگل خود را نشان دهد و اگر تلاش شما در سئو کمرنگ گردد مطمئن باشید در مدت کوتاهی از بالای گوگل محو خواهید شد، به‌عبارتی می‌توان گفت در این روش باید فعال و هوشیار باشید، فعال از این جهت که مدام باید نظرات کاربران را کنترل کنید و این کنترل از گرایش مخاطبان مشخص می‌شود ولی فراموش نشود که این روش در بلندمدت به شما جواب خواهد داد.

استفاده از تبلیغات گوگل ادز

اگر شما می‌خواهید که خیلی سریع و یا به‌عبارتی یک شبه کسب و کار شما در بالای گوگل خود را نشان دهد و نمی‌خواهید که ماهها منتظر این صعود باشید و بر آن هستید که لینک سایت‌تان خیلی سریع در اولین جستجوهای کاربران قرار گیرد، تبلیغات گوگل ادز جوابگوی شما خواهد بود و شما می‌توانید با استفاده از این تبلیغات خیلی سریع لینک سایت خود را در رأس گوگل مشاهده کنید، تبلیغات گوگل ادز راهی میان‌بُر برای  حضور در صدر نتایج گوگل است، در این روش شما به‌جای این‌که ماهها صرف محتواسازی و دانش سئو بکنید و هزینه‌هایی جهت این نکات پرداخت کنید و به دنبال سئوکار بگردید، این هزینه را به گوگل پرداخت می‌کنید و از سرعت تبلیغات گوگل ادز نهایت استفاده را می‌کنید، کارشناسان کلیک یار آماده‌ی راهنمایی شما هستند.

به دلایل ذیل تبلیغات گوگل ادز (Google Ads) کارها را سریعتر انجام می‌دهد:

1- نمایش هدفمند به کاربران

2- نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالا

3- باصرفه و سودآور بودن آن

4- نتیجه محور (Performance – Base) است

تبلیغات گوگل ادز و هدفمند بودن آن

از آنجایی که کاربران تبلیغاتی را دنبال می‌کنند که علاوه بر پُربار بودن آن یک هدف مشخصی را نیز برای مخاطبان نشان می دهد تا خدمات مناسب به سلایق خودشان را مشاهده کنند، لذا تبلیغات گوگل ادز با توجه به خواسته‌ی کاربران سعی می‌کند در اسرع وقت نیاز آنها را برآورده کند و از آنجایی که همواره مخاطبان در جستجویی که در گوگل می‌کنند توقع دارند خواسته‌ی خود را از سریعترین سرچ به‌دست آورند، پس تبلیغات گوگل ادز با توجه به این خواسته روز به روز خود را کامل‌تر می‌کند، کارشناسان کلیک یار برای راهنمایی هرچه بیشتر شما آماده‌ی همکاری هستند.

نرخ تبدیل بالای تبلیغات گوگل ادز

بدیهی است که کاربران به دنبال تبلیغاتی هستند که از نرخ تبدیل قابل توجهی برخوردار می‌باشند تبلیغات گوگل ادز با توجه به خواسته‌ی مخاطبان نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالایی را در خود ایجاد کرده است که علاوه بر سرعت دادن به تبلیغات خود به این پارامتر مهم نیز توجه کرده است، مخاطبان نیز قبل از این که گرایشی به یک تبلیغات کنند پارامترهایی در ذهن خود می‌پرورانند و طبق کُدهایی که برای خود درنظر داشته‌اند اقدام می‌کنند.

گوگل ادز

با صرفه و سودآور بودن تبلیغات گوگل ادز

از آنجایی که هرکاربر انتظار دارد که هزینه‌ای که برای تبلیغات می‌پردازد علاوه بر درنظر داشتن کیفیت آن از هزینه‌ی باصرفه نیز برخوردار باشد لذا تبلیغات گوگل ادز می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به مخاطبان بکند و تنها به ازای هرکاربری که بر روی تبلیغ شما کلیک می‌کند هزینه‌ای پرداخت می‌کنید و این نکته یعنی همان خواسته‌ی شما که هم کیفیت و هم زمان و هم سودآوری را در نظر داشته‌اید و برای شما نیز مهیّا شده است، کارشناسان کلیک یار شما را در این زمینه یاری می‌کنند.

گوگل ادز فیلترینگ هوشمند تبلیغات

گوگل تبلیغات خود را به‌صورت تخصصی انجام می‌دهد و اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، سلیقه‌ی … مخاطبان شما را از شما می‌گیرد، بعد از آن با برنامه‌ریزی مناسب تبلیغات مناسبی را ارائه می‌دهد و مخاطبان شما را به سوی خدماتشان فرا می‌خواند، یعنی شما به دور از روش‌های معمول و سنتی مانند استندهای بزرگ، بیلبورد، تراکت در خیابان‌ها و در شهر اینترنتی خود از خدمات شما تبلیغ می‌کند، گوگل به جهت کانون تبلیغات وسیعی که دارد می‌تواند تعامل بالایی با شهروندان داشته باشد، پس اگر خواهان این هستید که محصولات خود را با جذابیت خاصی عنوان کنید و تبلیغات وسیعی نیز در این رابطه بکنید می‌توانید از گوگل ادز نهایت استفاده را بکنید.

کارشناسان کلیک یار می‌توانند در این کار به شما کمک کنند تا هم سئوی خود را در بالای گوگل ببینید و هم اینکه خیلی سریع تبلیغ کسب و کار خودتان را برای کاربران ارائه دهید.

هدفمندی مخاطبین

قبلاً هم گفته‌ایم که گوگل با گرفتن مشخصات کاربران سعی می‌کند هماهنگ با سلیقه‌ی آنها محصولات شما را تبلیغ کند، مثلاً اگر شما بر آن هستید که لوازم ورزشی را ارائه دهید، کلمات کلیدی که در این رابطه بیشتر خود را نشان می‌دهد عبارت است از انواع و اقسام لباس‌های ورزشی، توپ‌های ورزشی، لوازم مخصوص ورزش‌های گوناگون و … موجب جذابیت خاصی برای کاربران می‌شود و مخاطبان با سرچ کردن می‌توانند آنچه را که می‌خواهند به دست آورند.

کارشناسان کلیک یار با اطلاع داشتن کامل از اینگونه تبلیغات شما را رهنمون هستند.

گوگل تبلیغات را در کجا نشان می‌دهد؟

تبلیغات گوگل در دو قالب نمایش داده می‌شود:

1- سرچ نتورک گوگل

2- سرچ دیسپلی گوگل

گوگل ادز

سرچ نتورک

گوگل به جهت اینکه سعی دارد هماهنگ با خواسته‌های کاربران تبلیغات را به آنها نشان دهند، لذا به موتور جُست و جوی خود این مأموریت را می‌دهد که مکان‌هایی که تبلیغات شما در آنجا به نمایش داده می‌شود را مشخص کند، به‌عبارتی می‌توان گفت موتورهای جُست و جوی گوگل همان سرچ نتورک هستند.

سرچ دیسپلی

میلیون‌ها سایت و اپلیکیشن و جایگاه‌هایی مثل یوتیوب تبلیغاتی است که گوگل در اختیار دارد همان دیسپلی نتورک می‌باشد، این‌ها درواقع فضاهای تبلیغاتی گوگل هستند، نحوه‌ی استفاده از هرگونه تبلیغات گوگل را کارشناسان کلیک یار به شما نشان خواهند داد.

شیوه‌ی قیمت‌گذاری گوگل

مثلاً شما برای یک لوازم ورزشی قیمتی را به گوگل پیشنهاد کرده‌اید، اگر کسب و کار دیگری علاقه‌ای به این تبلیغ و این قیمت نداشته باشد طبیعی است که گوگل پیشنهاد شما را مبنا قرار می‌دهد و به ازای این تعرفه شما هزینه‌ای پرداخت می‌کنید، اما اگر کسب و کار دیگری علاقه‌ای به این پیشنهاد داشت یک رقابتی صورت می‌گیرد و اینجاست که گوگل با نظارتی که بین قیمت‌ها دارد چکش مزایده‌ی خود را به نفع بهترین پیشنهاد در قیمت بر میز می‌کوبد.

درواقع قیمت‌گذاری گوگل شباهتی به مزایده‌ها و حراجی‌ها دارد، پس شما باید با مشورتی که با دیگران می‌کنید در رابطه با جذابیت‌های پیشنهاد خود و قیمت‌گذاری نهایت دقت را کنید.

هرچقدر هوشمندانه در این رابطه فکر کنید برای کسب و کار شما و فروش محصولاتتان خوبست.

کارشناسان کلیک یار با ارزیابی پیشنهادات و قیمت‌گذاری‌ها در گوگل شما را رهنمون خواهد بود.

حضور در نتایج گوگل

نتایجی که از ارتباط جستجوی کاربران در گوگل حاصل می‌شود، شما را با خدمات تبلیغات گوگل ادز آشنا می‌کند، برای مشاوره بیشتر بهتر آن که تبلیغات گوگل خود را به کلیک یار بسپارید و ذهن و خلاقیت و تمرکز خود را بر توسعه‌ی کسب و کار خود معطوف کنید، مشاوران کلیک یار با تجربه‌ای که در این زمینه دارند سعی می‌کنند شما را طوری با نتایج گوگل و تبلیغات گوگل ادز آشنا کنند که بهترین حاصل نصیب‌تان گردد.

همه‌ی کسب و کارها و فعالیت‌هایی که آنلاین هستند برای بهبود شرایط خود می‌توانند از خدمات گوگل ادز (Google Ads) استفاده کنند، موارد استفاده از گوگل ادز:

  • فروش محصولات
  • جذب سرنخ و تبدیل آن‌ها
  • ریمارکتینگ
  • نصب اپلیکیشن

* فروش محصولات

در طول سال مناسبت‌هایی موجب جذب بیشتر کاربران به طرف محصولات شما خواهد شد مثلاً برای روز مادر یا روز پدر و یا … کاربران به جستجوی محصولات خوب با قیمت‌های مناسب در گوگل به جستجو می‌پردازند، لذا بهترین کار این است که شما ایام خاص را در طول سال برای خود مشخص کنید و با در نظر گرفتن تاریخ آن ایام فعالیت‌های مربوط به آن روز خاص را مشخص کنید، طراحی‌های شما چه از نظر تبلیغات و چه از نظر تخفیفی که به محصول شما تعلق می‌گیرد و همچنین با به کار بردن کلمات کلیدی، یک بازاریابی جدیدی به کاربران نشان می‌دهید، در چنین موقعیتی گوگل ادز به کمک شما می‌آید و شما از این کمک باید نهایت استفاده را بکنید و به عبارتی اطلاعات تبلیغ و محصول خود را در گوگل ادز وارد کنید و درضمن تاریخی نیز جهت شروع و پایان کمپین خود نیز اعلام کنید، مطمئن باشید اگر اعلام مشخصات محصولات شما از هر نظر کامل باشد مخاطبان زیادی جهت خرید محصولات به شما مراجعه خواهند نمود.

جذب سرنخ و تبدیل آن‌ها

جذب کاربر روش‌های گوناگونی دارد، بعضی اوقات هم باید کمتر به سود فکر کرد ولی در آینده موفقیت به همراه دارد، برای مثال اگر یک دوره‌ی آموزشی گذاشته‌اید و فنون یا دروس مختلفی را جهت تدریس معرفی می‌کنید، می‌توانید یک دوره را به صورت رایگان ارائه دهید، مطمئن باشید که کاربران با ورود به این دوره ایمیل خود را در اختیار سایت قرار می‌دهند و این نکته در ازای دانلود آن دوره است که به صورت رایگان استفاده کرده است، بدین ترتیب شما با هزینه‌ی بسیار کم کاربران بالقوه‌ی زیادی را عضو خبرنامه و سایت خود کرده‌اید. به عبارتی می‌توان گفت برای به دست آوردن خیلی از امتیازات از خیلی منفعت‌ها باید گذشت.

تبلیغات خوب یعنی دانستن محتوای خوب با هزینه‌ی کمتر و این را همیشه به خاطر داشته باشید.

ریمارکتینگ

اگر مشتریانی به فروشگاه شما سر زدند ولی از محصولات شما خریدی نکردند، گوگل پس از شناسایی آنها در سایت‌های دیگر محصولات شما را به آنها نشان می‌دهد، لذا ممکن است آنها مجدداً به فروشگاه شما سر بزنند و از شما خرید کنند، روش ریمارکتینگ بسیار جالب است چرا که دیدن مکرر تبلیغ موجب افزایش مخاطب به طرف محصولات شما می‌شود، به‌طور کلی می‌توان گفت ارتباط شما با گوگل و تبلیغات آن مزایایی نیز برای شما دارد،کارشناسان کلیک یار صبورانه شما را در این مهم یاری خواهند کرد.

نصب اپلیکیشن

آیا می‌خواهید در زمانی کوتاه تعداد نصب قابل توجهی بر اپلیکیشن‌تان داشته باشید؟

گوگل ادز امکانات جذابی دارد که می‌توانید نهایت استفاده را از آن بکنید، یکی از امکانات آن نصب اپلیکیشن می‌باشد، برای افزایش نصب اپلیکیشن می‌توانید از آن کمک بگیرید، فقط هنگامی که کاربر اپلیکیشن شما را نصب کرده باشد هزینه‌ای پرداخت می‌کنید و آنوقت است که می‌توانید در کوتاهترین زمان اپلیکیشن‌های متعددی برای نصب داشته باشید.

گوگل ادز

در کجا تبلیغات نصب اپلیکیشن نمایش داده می‌شود؟ و چگونه در گوگل تبلیغ کنم؟

از دو راه می‌توان در رابطه با نصب اپلیکیشن و حاشیه‌های آن و چگونگی تبلیغ در گوگل مطلع شد، یک راه همان مشاوره با مشاوران متخصص است و دیگر این که مشاوران و کارشناسان کلیک یار آماده‌ی هرگونه همکاری و مشاوره دادن به شما بزرگواران هستند و از آنجایی که شما با ساز و کار گوگل ادز تا حدودی آشنا شده‌اید لذا راحت‌تر می‌توانید با مشاوران وارد گفتگو شوید.

آشنایی با پنل کاربری

اگر کلمات کلیدی شما نامناسب باشد مطمئن باشید که مخاطبان خود را از دست می‌دهید، انتخاب کلمات کلیدی مناسب نکته‌ی ظریفی است که باید به آن اهمیت دهید، در این رابطه بهتر است با پنل کاربردی و شیوه‌ی انتخاب کلمات کلیدی آشنا شوید و اگر خودتان بخواهید به تنهایی در این مورد از گوگل ادز استفاده کنید باید وقت زیادی بگذارید، کارشناسان کلیک یار چگونگی حضور در مزایده‌ی پنل‌های کاربردی را می‌توانند به شما تعلیم دهند تا با انتخاب کردن کلمات کلیدی مناسب بیشتر از پیش برای کاربران خود جذابیت داشته باشید و در این رابطه سعی می‌شود که قیمت‌های مناسبی برای شما ارائه شود، کارشناسان کلیک یار در عین حال که پیدا کردن کلمات کلیدی را به شما یاد می‌دهند مشاوره‌های خوبی نیز جهت بهینه نمودن جذب کاربر و مخاطب را یادآوری خواهند کرد و بهترین کمپین را برای شما می‌توانند طراحی و ثبت کنند، در این صورت شما با خیال راحت بقیه‌ی طراحی خود را جهت کسب و کار دنبال می‌کنید، مطمئن باشید با هماهنگی که با مشاوران کلیک یار خواهید کرد ضرردهی کمپین و یا از دست دادن مشتری در ذهنتان نخواهد آمد و درضمن با مزیت روش‌های گوناگون برای جذب کاربر نیز کاملاً آشنا خواهید شد.

قبل از هرچیزی، فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید!
فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد