افیلیت-مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست و شیوه کار آن به چه صورتی است؟

تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

تعداد بازدید : 322

نوشته شده توسط : کلیک یار

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست و شیوه ی کار آن به چه صورتی است؟

اگر شما سایتی دارید که تعداد بازدیدکنندگان آن زیاد است و اگر کاربرانی از تبلیغات شما بازدید به عمل آوردند و از محصولات شما خرید کردند، به ازای هر خریدی که آنها از محصولات شما انجام می‌دهند مبلغی بابت کمیسیون (پورسانت) به شما خواهد رسید، اما باید توجه داشت که شما این پورسانت را هنگامی دریافت می‌کنید که آن کاربر یا کاربران خرید خود را از طریق وب سایت شما انجام دهند که در آنموقع وب شما Affiliate یا یک معرف به حساب می‌آید. درواقع افیلیت مارکتینگ برای بازاریاب‌هایی که ترافیک وب سایتشان را درآمدی می خواهند، افیلیت مارکتینگ دروازه‌ای برای شروع درآمدزایی است و به آن فتح باب اول گویند.

کارشناسان کلیک یار برای توضیح بیشتر و کمک به شما آماده هستند.

افیلیت مارکتینگ

از خصوصیات افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)

از خصوصیات این واژه این است که وقتی شما در سفر و گردش هستید اما سرمایه‌ی شما درحال کارکردن است و سود و پورسانت آن به شما برمی‌گردد بدیهی است که همه‌ی کارآفرینان دوست دارند که نمودار درآمدشان به شکل صعودی باشد.

رابطه‌ی وب سایت با محصولات

محتوایی که روی وب سایت شما است باید با محصولات و یا خدمات وب سایت در یک حوزه باشد، به عبارتی اگر تبلیغات شما در رابطه با ورزش والیبال باشد و شما تبلیغات پینگ پنگ کنید نتیجه‌ای نخواهید گرفت و نمی‌توانید افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) را آغاز کنید ولی اگر تبلیغ شما با محصولاتتان هماهنگ باشد کاربران بیشتر اعتماد خواهند کرد و باور می‌کنند که شما قابل اعتماد هستید و تجربه‌ی عظیمی نیز کسب کرده‌اید.

سازنده‌ی اثر یا بازرگان کیست؟

بازرگان (Merchant) افراد یا مجموعه‌هایی هستند که برای برند خود خریدار پیدا می‌کنند و یک درصد شخصی هم سود می‌دهند، بدیهی است که خدمات و یا محصولی که توسط افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) تبلیغ می‌شود باید سازنده‌ای داشته باشد و از آنجایی که افیلیت یک معامله‌ی کاملاً برد – برد است کسی که تبلیغ کننده است بدون هزینه‌ای، سود خود را دریافت خواهد کرد.

افیلیت مارکتینگ در جهان

امروزه کارآفرینان و بازاریاب‌ها سعی می‌کنند در سراسر جهان با روش افیلیت مارکتینگ برای خود درآمدزایی کنند، پس در جهان مهم می‌باشد، چون بعضی از افراد دوست دارند به هنگامی که در سفر هم هستند درآمدی از کالاهای خود به دست بیاورند و این نکته به افیلیت مارکتینگ برمی‌گردد.

وب سایت Statista

وب سایت استاتیستا گزارش دنیای تجارت و آمارهای گوناگون را ارائه می‌دهد و در بیش از 10 کشور فعالیت دارد، شما از این آمارها می‌توانید نهایت استفاده را بکنید.

استقبال کاربران افیلیت مارکتینگ در جهان

به جهت کارآیی افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) در کشورهای مختلف و استقبال بالای کاربران از آن برای پیش بردن کارهای مختلف خود، گزارش‌هایی که از بعضی از کشورها رسیده است قابل توجه می‌باشد، برای مثال می‌توان گفت فقط در کشور آمریکا در سال 2017 بیش از پنج میلیارد دلار میزان کسب درآمد از بازاریابی افیلیت مارکتینگ بوده است که تخمین می‌زنند در سال 2022 این درآمد به بالای هشت میلیارد دلار برسد و این نکته نشانگر استقبال از آن می‌باشد.

چگونگی کارکردن افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)

البته شما باید به  این نکته‌ی مهم توجه کنید که زمانی به درآمد خواهید رسید که کاربر شما با وب سایت فروشنده وارد تعامل شود. ناگفته نماند که افیلیت مارکتینگ مبتنی بر عملکرد یا همان Performance based است، البته افیلیت مارکتینگ مدل‌های مختلفی دارد که هر کدام خصوصیاتی دارد.

افیلیت مارکتینگ، پرداخت به ازای کلیک (PPC)

اگر چه امروزه همه سعی می‌کنند که ریسک را پای سازنده‌ی محصول بیاندازند و با توجه به این نکته، دیگر درآمدزایی با این مدل رایج نیست ولی در این مدل به ازای هر کلیکی که برای سازنده به دست می‌آید درآمدزایی می‌شود و مهم نیست که این کلیک‌ها منجر به فروش برسد.

افیلیت مارکتینگ، پرداخت به ازای سَرنخ (PPL)

یکی از نکاتی که قبلا هم آن را  گفته‌ایم گرفتن اطلاعات کاربران است که این کار با فرمی که به آنها داده می‌شود انجام می‌پذیرد، این اطلاعات را سرنخ (Lead) می‌گویند و همین سرنخ است که کاربر عادی را از یک مشتری که غریبه است جدا می‌کند و چون کاربر شما با کسب و کار شما آشنایی دارد و در رابطه با محصولات شما بی‌تفاوت نیست، شما با سرنخ‌هایی که دارید می‌توانید کاربر خود را به یک مشتری نیز تبدیل کنید، یقیناً کاربر شما با تست بعضی از محصولات شما دوره‌ی آزمایشی (Trial) را گذرانده است، پس با توجه به این نکته‌ی مهم، اگر اطلاعات کاربران شما ناقص است خیلی فوری آن را تکمیل کنند، کارشناسان کلیک یار می‌توانند راهنمای شما باشند.

افیلیت مارکتینگ، پرداخت به ازای خرید (PPS)

رایج‌ترین مدل‌های افیلیت مارکتینگ PPS می‌باشد و آن هم به این دلیل است که به ازای هر خریدی که افیلیت مارکتینگ برای سازنده ایجاد می‌کند، سود می‌گیرد و چون تقریباً تمام ریسک آن را افیلیت مارکتینگ (‌Affiliate Marketing) قبول می‌کند مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.

امروزه کاربران به روش‌هایی گرایش پیدا می‌کنند که در هر حالتی به آنها سوددهی داشته باشد.

برای انتخاب پلتفرم چه مراحلی باید طی شود؟

1- باید اثرگذار باشید

2- ایجاد یک وب سایت یا بلاگ یا صفحه

3- فعالیت دررابطه با یک موضوع خاص

4- روی یک حوزه متمرکز نمایند

افیلیت مارکتینگ

شروع افیلیت مارکتینگ چه مراحلی دارد؟

1- یک پلتفرم انتخاب کنید

2- مخاطبانتان را به دست بیاورید

3- با یک مجموعه همکاری‌تان را شروع کنید

4- محصولی که می‌خواهید پرموت  شود را انتخاب کنید

5- محتوایی تولید کنید که بتواند محصولتان را بفروشد

6- مسیرتان را بهینه‌سازی و پیگیری کنید

7- و این هم از درآمد شما

باید توجه داشته باشید که مرحله‌ی درآمدزایی سریع به دست نمی‌آید، به عبارتی دیگر اگر کسی برای کاربران یک محصول را پیدا کرده و پرموت کند نه تنها به مرحله‌ی درآمدزایی نمی رسد بلکه تا آن مرحله، مراحلی را باید قدم به قدم طی کند.

به دست آوردن مخاطبانتان

همانطور که می‌دانید تضمین کسب درآمد حول مخاطب‌هایی است که تعدادشان هم اگر زیاد باشد بهتر است و در حقیقت آنها تضمین کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ هستند، سئوال این است که مخاطبان با بلاگ درگیر می‌شوند و مطالب شما را نیز می‌خوانند، پس باید مطالب شما آنچنان جذاب باشد که به تعداد مخاطبانتان افزوده شود. مجدداً تکرار می‌کنیم که تعداد مخاطبان شما تضمین کسب درآمد شماست.

چگونه می‌توان رابطه‌ی بین خود و مخاطبان را محکم نمود؟

جواب این سئوال مراحلی را بازگو می‌کند:

  • آدرس آنها را بدانیم
  • نظارت بر ترافیک وب سایت خودتان
  • ارتباط با مخاطبان خود
  • بررسی رقبا و به دست آوردن مخاطبان خود

مزایای شناخت مخاطب:

1- مشخص شدن نوع محتوا

2- همکاری دوطرفه به جهت درک یکدیگر

به عبارتی دیگر اگر شما از خصوصیات کاربران خود مطلع گردید، پس از این به بعد سعی می‌کنید که جهت جذب آنها بیشتر هماهنگ باشید و نوع محتوای خود را طبق سلایق آنها طراحی می‌کنید و این طراحی به نظر آنها خوش می‌آید و مطمئن می‌شوند که شما به آنها احترام گذاشته‌اید لذا همکاری دوطرفه برقرار می‌گردد و سود مورد توجهی نیز عاید خواهد شد.

دو قانون طلایی افیلیت مارکتینگ

1- بر اساس تجربه محصول خود را به مخاطب پیشنهاد دهید

2- فقط محصولی را که می‌شناسید پیشنهاد بدهید

به عبارتی می‌توان گفت که خریداران اگر متوجه بشوند شما محصول خود را با شناخت و تجربه‌ی کامل پیشنهاد کرده‌اید بیشتر ایمان می‌آورند و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که به صورت مستقیم پیشنهاد ندهید، تجربه نشان داده است که اگر محصولی بطور غیرمستقیم پیشنهاد شود بیشتر تأثیر می‌گذارد.

سه مؤلفه برای ارائه‌ی محصول مناسب:

1- جذاب بودن محصول برای مخاطبان

2- ارزش و کیفیت محصول

3- ایجاد رقابت بین کاربران

قبل از هرچیزی، فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید!
فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد