امروزه به دلایلی فقط میتوان از GOOGLE MAP برای این کار استفاده کرد، به عبارت دیگر شما برای ثبتنام موقعیت کسب و کار خودتان بر روی گوگل باید با یک اکانت GMAIL وارد گوگل شوید، ناگفته نماند که اگر GMAIL ندارید میتوانید یک اکانت برای خود بسازید، بعد بر روی نقشه محل سکونت خود را پیدا کنید و در ادامه مکانی که میخواهید در آن به کسب و کار بپردازید را نیز به دست آورید.
خب اگر گوگل مپ فارسی دارید وقتی برای شما یک منو باز شد گزینهای را مشاهده میکنید به نام «اضافه کردن یک مکان جا افتاده»، که بر روی آن باید کلیک کنید. اما اگر نقشهی گوگل شما به زبان انگلیسی است باید این گزینه را انتخاب کنید:
بعد از آن شما میتوانید موقعیت کسب و کارتان را بر روی گوگل ثبت کنید.
یک صفحهی جدید برای شما باز میشود که چند کادر خالی در آنجاست.
نام
در این بخش نام کسب و کاری را که میخواهید فعالیت کنید یا مثلاً نام برند و یا نام فروشگاه را بنویسید.
دستهبندی
شما از میان دستهبندیهای موجود باید متوجه بشوید که کدامیک از آنها به کسب و کارتان نزدیکتر است و آن را انتخاب کنید.
مکان
جهت افزایش نصب اپلیکیشن مخاطبان شما علاوه بر فهمیدن نام خودتان و این که در کدام دستهبندی هستید باید نام مکان کسب و کار خودتان را نیز بنویسید و برای این که مخاطب و کاربر شما راحتتر برخورد داشته باشد باید مکان خود را بر روی نقشه به روز کنید و برای این نکته باید روی گزینهی پایینی کلیک کنید تا روی نقشه مکان شما مشخص شود، درضمن آدرس کسب و کار خودتان را با دقت بنویسید و آن را بر روی نقشه تعیین کنید و گزینهی تمام را بزنید و در این صورت کسب و کارتان در نقشهی گوگل ثبت میشود، بعد از آن صفحه را اسکرول کنید، وقتی صفحه پایین کشیده شود چند گزینهی دیگر هم در انتهای صفحه خواهید دید.
کارشناسان کلیک یار برای ثبت کسب و کار شما آمادهاند تا شما را کاملاً راهنمایی کنند.
افزودن ساعت کاری
در این صفحه روزهای ایام هفته که ساعت کاری شما را برای مخاطبان مشخص میکند حاکی از زمانی است که مخاطب میتواند با شما و ایدههای شما ارتباط برقرار کند، مثلاً اگر در یک روز کسب و کار شما تعطیل است گزینهی «بسته» اگر انتخاب شود منظور شما را میرساند و بعد از انتخاب گزینهی تمام میتوانید به صفحهی قبل بازگردید.
وب سایت، شماره تماس و عکس را اضافه کنید
برای تکمیل کردن کسب و کار خود به نقشهی گوگل مپ کسب و کار باید شماره تماس ثابت و یا تلفن همراه و عکس و وب سایت خود را اضافه کنید، البته میتوان کارهای جذابی مانند ارسال عکسهای جذاب نیز در نظر گرفت. فراموش نکنید که مخاطبان دوست دارند تا هم بیوگرافی را بهخوبی ببینند و هم مشخصات را کاملاً مشاهده کنند، لذا این قسمت را با جذابیت به آنها نشان دهید.
کارشناسان کلیک یار در هر قسمتی که جدید است آمادهی راهنمایی شما هستند.
اضافه کردن عکس در زمان ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ
تصاویری که از طرف شما ارسال میشود باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد، در صفحهای که بر روی شما باز میشود گزینهای وجود دارد که از طریق آن میتوانید برای کسب و کار خود تصاویری بارگذاری کنید، کارشناسان کلیک یار میتوانند شما را راهنمایی کنند.
عکسهای با کیفیت یعنی چه؟
یعنی عکسهای ارسالی شما باید نمایی از موقعیت کسب و کار شما از داخل و بیرون باشد و شما نمیتوانید تصاویر انیمیشنی و گرافیکی ارسال کنید، بهعبارتی میتوان گفت منظور از تصاویر با کیفیت یعنی منحصر بودن این تصاویر که از کسب و کار شما سخن میگوید یعنی لگوی شما باید بیانگر کسب و کارتان باشد. البته این تصاویر باید جذاب، شفاف و روشن نیز باشد تا مخاطبان به وضوح بتوانند آنها را مشاهده کنند، درضمن شما میتوانید به کمک گزینه Add photos در پایین نقشهی کسب و کار خود عکسهای جدیدی را به آن اضافه کنید، البته این اضافه کردن تصاویر باید بعد از ثبت موقعیت جغرافیایی در گوگل مپ و تأیید نقشه باشد.
چگونه بر روی نقشهی گوگل ویرایش کنیم؟
بدیهی است که با تغییر کردن بعضی از مشخصات شما مانند مکان، نکاتی از بیوگرافی، مشخصات کسب و کار و … نیاز به ویرایش مجدد بر روی گوگل است تا مخاطبان از شما دور نشوند، لذا بار دیگر وارد GOOGLE MAP شوید، گزینهی «پیشنهاد ویرایش را انتخاب کنید» بعد از آن بر روی قسمتی که میخواهید ویرایش کنید کلیک شود، کارشناسان کلیک یار در رابطه با ویرایش قسمتهای مختلف بر روی گوگل مپ راهنمای شما خواهند بود.
در گوگل مپ چرا مکان ثبت نمیشود؟
اگر شما مطمئن شوید که مکانتان در گوگل مپ ثبت نشده است و آن را به هیچعنوان مشاهده نمیکنید لطفا صفحهی جیمیل خودتان را کنترل کنید ببینید آیا ایمیلی از طرف گوگل برای شما ارسال شده است؟ اگر ایمیل ارسالی را مشاهده کردید در آن مشخص شده است که چرا مکان شما ثبت نشده است، البته بهتر است که بعد از 24 ساعت این کار را بکنید، چون ساعاتی را باید منتظر بود، نکتهای که باید به آن توجه کرد این است که شما باید مرتب جیمیل و یا ایمیلهایی که به شما ارسال میشود را بررسی کنید.
با نظرات مزاحم چه میتوان کرد؟
طبیعی است که اگر کسب و کار شما خودی نشان داده باشد، حسادتها نیز آرام آرام خود را نشان خواهند داد و بعضیها که میخواهند شما را از دور رقابت خارج کنند ممکن است با ارسال کامنتهای توهینآمیز پایین نقشهی گوگل شما را ناراحت کرده و یا از ادامهی کار دلسردتان کنند، اگر کسب و کار شما در خارج از ایران ثبت شده باشد از طریق سرویس GMB میتوانید اقدام به حذف آن کامنتهای توهینآمیز بکنید، اما اگر کسب و کار شما داخل ایران است باید از طریق گزینهی REPORT کامنت توهینآمیز را به کارشناسان گزارش دهید.
مطمئن باشید که تا کمتر از یک هفته به شما جواب خواهند داد، در این رابطه کارشناسان کلیک یار شما را راهنمایی خواهند کرد.
بعضی اوقات چرا تصویر دلخواه بهعنوان عکس اصلی کسب و کار بر روی گوگل نشان داده نمیشود؟
در قسمتهای قبل هم گفتهایم که این گوگل است که به دلایلی انتخاب اصلی را برای شما میکند، و در این مورد هم میتوان گفت ممکن است عکس شما از نظر گرافیکی مشکل داشته است و یا نوشتهای که بر روی عکس شما هست کپی از جای دیگری بوده و به عبارتی ساختگی بوده است، نکتهی دیگر این است که رباتهایی که در گوگل فعال هستند متوجه شدهاند کاربران شما چه تصویری را بیشتر میپسندند، لذا گوگل هوشمندانه عکس شما را تعویض میکند، پس شما باید سعی کنید:
1- عکسی که ارسال میکنید از نظر گرافیکی مشکلی نداشته باشد
2- تصاویر روشن خود را نشان دهند
3- تمایل کاربران خود را نسبت به متن و تصاویر درک کنید
رابطهی گوگل و کسب و کار
امروزه همه بر این واقف هستیم که اینترنت بسیاری از مشکلات زندگی ما را حل کرده است و در این رابطه هرگونه اطلاعاتی را که از آن طلب کنیم به ما میدهد، طبیعی است که با در نظر گرفتن این پارامترها شما میتوانید جهت تبلیغ کسب و کار خود از گوگل نهایت استفاده را بکنید، و از آنجایی که ظرفیت اینترنت فوقالعاده است، شما میتوانید کسب و کار خود را با توجه به نکاتی که در قسمتهای قبل گفته شده است کاربران بیشتری را به سوی خود جذب کنید.
بعضی از افراد هنوز مزیت نقشهی کسب و کار بر روی گوگل را متوجه نشدهاند، مثلاً شما به دنبال کلاس کامپیوتر بر روی گوگل جستجو میکنید و با این که قبلاً دیدهاید که در نزدیکیهای شما چند کلاس کامپیوتر هست ولی یک آدرس بیشتر بر روی اینترنت مشاهده نمیکنید، این نکته در رابطه با اکثر مشاغل و کسب و کار نیز به چشم میخورد، پس بهتر است هر چه زودتر در رابطه با این کار تصمیمگیری کنید که با توجه به کمبود یک استارتاپ یا یک اپلیکیشن فعال بتواند فعالیت و نوع کسب و کار شما را نشان دهد، بیشتر مخاطبان مجبور هستند از نقشهی گوگل استفاده کنند، لذا شما اگر مایل هستید حتما بر روی گوگل کسب و کار خودتان را مشخص کنید. بهعبارتی میتوان گفت کسب و کاری موفق است که جای پای او بر روی نقشهی گوگل با همهی مشخصات مشاهده گردد.
اعتبار کاربر را جلب کنید
قابلیت گوگل مپ مانند شمشیر دو لبه است، یعنی اگر کسب و کار شما هم از نظر کیفیت و هم از نظر تبلیغات جذابیتی برای گوگل و کاربران شما داشته باشد مطمئن باشید که اعتماد گوگل مپ را نیز به دست میآورید و کاربران زیادی هم به طرف شما جذب میشوند ولی اگر خدمات بیکیفیتی ارائه دهید و یا محتوای کسب و کار شما خوب نباشد از خود به عنوان یک برندساز منفی در اذهان به جای خواهید گذاشت، بدیهی است که هر کاربری بهترین جنس و یا بهترین مکان را بر روی گوگل جستجو میکند و نظرات مخاطبان قبلی که با کسب و کار شما در تماس بودهاند را مطالعه میکند، کیفیت کسب و کار شما موجب جذب شدن کاربران خواهد شد.
سئوی محلی
اگر میخواهید تبلیغات شما در صفحهی اول گوگل باشد باید موقعیت شما بهتر از کسب و کارهای دیگر باشد، و این از خصوصیات سئو است که طبق خصوصیات مثبت شما، رتبهبندیتان نیز صعود خواهد کرد، البته این نکته منوط به داشتن وب سایت و ثبت موقعیت در نقشهی گوگل است، باید به این نتیجه برسید که اگر رعایت دستورالعملهای کیفی و کمّی تبلیغات و کسب و کارتان بر روی گوگل رعایت شود سئوی گوگل شما بالاتر از دیگران خودنمایی خواهد کرد.
هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد